مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

بسترسازی برای ارسال مرسوله‌های پستی جهت حمایت از کسب و کارها در کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: زمینه‌های رونق برخی کسب و کارهای کیش با توافق میان گمرک جمهوری اسلامی ایران و اداره پست در چارچوب قانون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی کشاورز ضمن اعلام آمادگی سازمان متبوع خود برای رفع موانع پستی با ایجاد تعامل سازنده میان گمرک جمهوری اسلامی در منطقه آزاد کیش اظهار کرد: ایجاد پلتفرم قانونی برای ارسال مرسولات پستی با هدف کوتاه شدن دست دلال‌ها و جلوگیری از انحصارطلبی فعالان بخش خصوصی این حوزه در دستورکار قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: برای رفع مشکلات ارسال کالا به سرزمین اصلی که یکی از دغدغه‌های مردم کیش است، می‌توان یک نیروی ممیزی آموزش دیده در پست مستقر کرد تا کالاها براساس قوانین گمرک ارسال شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این‌که جزیره کیش دارای ظرفیت‌های مطلوبی برای اجرای طرح‌های نو است، عنوان کرد: انتخاب کیش در موضوعات مطرح شده به عنوان پایلوت بسیار موفق عمل شده و درحال حاضر نیز می‌توانیم پایلوت اجرای موضوعاتی همچون تکنولوژیکی و اجتماعی باشیم؛ چراکه ساکنان این منطقه در پذیرش مباحث مختلف از فرهنگ بالایی برخوردار هستند.

کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بخش خصوصی و تمام زیرساخت‌ها برای تبدیل شدن کیش به نخستین شهر هوشمند کشور فراهم شده که در بازه زمانی ۴ تا ۵سال آینده به ثمر خواهد رسید.

وی، از رئیس اداره پست خواست تا با هماهنگی برخی جلسات، موضوع ارسال مرسولات پستی و پیاده‌سازی طرح‌های موثر جهت استفاده از ظرفیت‌های کیش در راستای رونق کسب و کارها به جد پیگیری گردد.

کشاورز همچنین برای ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه اینوتکس اعلام آمادگی کرد و گفت: باید حد و حدود و انتظارات طرفین مشخص شود تا به دور از شعار‌زدگی، فعالیت و گام‌های موثر کیش و کشور را به سمت و سوی موفقیت‌های بیشتر سوق دهد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین بررسی امکان راه‌اندازی کارخانه‌های نوآوری و بین‌المللی در جزیره کیش را در دستورکار قرار داد و خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک از نمونه این کارخانه‌ها در تهران بازدید خواهیم کرد و از هر آنچه قابلیت اجرا در جزیره را داشته باشد، استقبال می‌کنیم.

همچنین، مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی نیز در این نشست، دو موضوع گسترش فعالیت‌های گمرکی و چگونگی تعامل سازنده سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت ملی پست را تشریح کرد و گفت: قصد داریم کیش را به عنوان پایلوت استفاده از خدمات نوین پستی معرفی کنیم تا این جزیره مرکز ورود خدمات نوین باشد.

محمود لیائی اظهار داشت: با توجه به شعار جهانی اتحادیه بین‌المللی پست، ما پیشنهاد «پست سبز» را ارائه می‌کنیم و خوشبختانه با رویکردی که در سازمان منطقه آزاد کیش وجود دارد، اجرای چنین طرحی برای جلوگیری از آلایندگی بسیار مفید خواهد بود.

به گفته وی؛ در ایران چندین کارخانه نوآوری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری به ثمر رسیده و با توجه به حضور شرکت‌های فناور، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تجاری‌سازی در کیش تجربه خوبی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی همچنین به قوانین گمرکی در مناطق آزاد به‌ویژه کیش اشاره کرد و اظهار داشت: برخی قوانین مانع فعالیت همکاران ما در پست مناطق آزاد می‌شود، بنابراین بررسی و بازبینی قوانین موجود موجب می‌شود ظرفیت‌ها استخراج و مشکلات برطرف گردد.

لیائی با اشاره به این‌که فعالیت‌های پست نسبت به گذشته بسیار متفاوت است، تاکید کرد: درحالی که یکی از شاخص‌های اصلی در کشورهای توسعه یافته سرانه پستی محسوب می‌شود، سرانه پستی در کشور ما پایین بوده و در این خصوص باید اهتمام ویژه‌ای داشت.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امید است این پیگیری‌ها موجب رونق کسب و کارها و به‌دنبال آن افزایش آسایش و صرفه‌جویی در زمان شود؛ همچنین منشا خیر برای کسب و کارهای کیش باشد.

گفتنی است، در این نشست رضا شجیع مشاور سرپرست مدیرکل حوزه میرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، چالویی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، حسن‌زاده رئیس اداره پست کیش، کریمی مدیر گمرک کیش و جمعی از مسئولان پست جمهوری اسلامی نیز حضور داشتند.