سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در همایش بسیج و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد:

بسیج به عنوان یک نیروی مردمی همیشه در کنار مردم بوده است

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بسیج در تمام برهه‌ها و مقاطع کشورمان که مردم نیاز داشتند، به عنوان یک نیروی مردمی در کنار آنان بوده و به رغم همه تهدیدها و فشارهای مخالفان انقلاب، امروز تفکر بسیجی در ایران و دنیا به محبوب‌ترین تفکر مردمی تبدیل شده است. 

به گزارش اخبار مناطق آزاد‌، دکتر افشار فتح‌الهی در همایش بسیج و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در قشم افزود: الگو و نماد ویژه این تفکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی است که به عنوان یک الگوی موفق در نظام جمهوری اسلامی ایران رشد کرد و به یک چهره جهانی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه محبوبیت ویژه شهید سلیمانی در دل همه اقشار جامعه، ویژگی بسیجی نهفته این شهید را نشان می‌دهد، تصریح کرد: اینکه مشخص بشود چرا در میان چهره‌های مختلف فقط شهید سلیمانی در دنیا چهره می‌شود، به طوری که حتی مخالفان نظام و مقامات رژیم پیشین نیز به ستایش شخصیت این شهید پرداختند، سال‌ها نیاز به تحقیق و بررسی دارد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید ویژه مقام معظم رهبری به تقویت تفکر بسیجی در این بیانیه اشاره کرد و اظهار داشت: در طول این سال‌ها هم ما شاهد بودیم که در کشورمان هرجا که به تفکر بسیجی عمل شد و به تخصص و توانمندی‌های نخبگان و دانشمندان جوان بسیجی تکیه کردیم، در آن عرصه جهش پیدا کردیم.

دکتر فتح‌الهی با بیان اینکه طبق مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب، همه جوانان نخبه و متخصص جزیره قشم را الگوی تفکر بسیجی برای پیشرفت جزیره می‌شناسیم، گفت: متاسفانه ظرفیت‌های عظیم قشم که می‌توانست منشاء پیشرفت و قدرت قشم در منطقه باشد، سال‌ها معطل مانده است.

به گفته وی؛ نگاهی که خودباوری را کنار گذاشته و چشم به بیگانگان دوخته است، این ظرفیت‌ها را نادیده می‌گیرد، در صورتی که ما باید ظرفیت و توان نیروهای بومی جزیره را که تاکنون انگیزه و فرصت نشان دادن خودشان را نداشتند، باور کنیم.

دکتر فتح‌الهی در ادامه سخنان خود به نقش بسیج در اقتصاد کشور پرداخت و اذعان نمود: دشمن در عرصه نظامی نتوانسته کاری برعلیه ما کند، بنابراین به عرصه فرهنگ و اقتصاد وارد شده است که خوشبختانه جوانان بسیجی ما در این دو عرصه حضور فعال دارند و اجازه نخواهند داد که دشمن به اهدافش برسد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با اشاره به اینکه در جزیره قشم نیز از این جوانان بسیجی فراوان است، خواستار خودباوری آنها در ساختن این جزیره شد و اظهار امیدواری کرد که با وجود این جوانان و با کمک همه دلسوزان قشم، این جزیره به جایگاهی که مستحق مردم شریف و مومن آن است، برسد.

 

فرمانده سپاه امام سجاد‌(ع) هرمزگان:

بسیج، پرچمدار و خط‌شکن همه حرکت‌ها و جریان‌های انقلابی

براساس این گزارش، سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد‌(ع) هرمزگان نیز در این همایش با تشریح دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درخصوص بسیج گفت: اوج افتخارات بسیج به عنوان شجره طیبه را در هشت سال دفاع مقدس دیدیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بسیج را پرچمدار و خط‌شکن همه حرکت‌ها و جریان‌های انقلابی در کشور خواند و افزود: آینده این کشور از آن جریان انقلابی است و امروز بسیجی در هر صحنه‌ای که مورد نیاز انقلاب است، به عنوان پرچمدار وارد می‌شود.

سردار اباذر سالاری، بزرگترین قدرت بسیجیان را نه ابزار مادی، بلکه قدرت معنوی آنها دانست و اظهار نمود: همان‌طور که حضور مردمی بسیجیان در جبهه‌ها معادلات را تغییر داد، امروز هم در جنگ اقتصادی این حضور می‌تواند این معادلات را به سود نظام اسلامی تغییر دهد.

فرمانده سپاه امام سجاد‌(ع) هرمزگان در پایان بر تشکیل قرارگاه‌های اقتصادی مانند قرارگاه‌های جنگ با بهره‌گیری از ظرفیت مردم تاکید نمود و خاطرنشان کرد: از نیروهای بسیجی باید به عنوان نماینده و از بطن مردم در تمام عرصه‌ها استفاده شود.

 

امام جمعه شهرستان قشم:

بسیج، یک مطالبه‌گر عاقل و شجاع

همچنین، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم نیز در این همایش، بسیج را یک مطالبه‌گر عاقل و شجاع دانست و گفت: تا زمانی که تفکر اسلامی در بسیج تداوم دارد، هیچ آسیبی به این نهاد انقلابی نخواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) و رهبری عزیزمان اولین مسئله را توحید و پاکی بسیجیان اعلام کردند، افزود: علت ماندگاری بسیج، ولایت‌پذیری آن در سایه توحید است.

امام جمعه شهرستان قشم، بسیج را یادگار بزرگ معمار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) خواند و اظهار کرد: ما همه به بسیجی بودن خودمان افتخار می‌کنیم.

گفتنی است، در پایان این همایش که با سرودخوانی گروه سرود ناوتیپ رزمی‌۱۱۲ ذوالفقار قشم و شعرخوانی محبی شاعر قشمی همراه بود؛ پایگاه مقاومت بسیج شهید حاج قاسم سلیمانی در محل ساختمان معاونت فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افتتاح و حکم سرپرستی آن به مهدی زارعی‌کلات معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان اهداء شد.