مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت:

بندر چابهار؛ بندری بدون محدودیت برای ورود کالاهای اساسی کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار؛ بندری بدون محدودیت در ورود و تامین بخشی از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، بهروز آقایی در بازدید جمالی‌نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و ریاست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، افزود: بندر چابهار، بندری بدون محدودیت در ورود و تامین بخشی از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور است و به همین دلیل با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توان در جهت توسعه بیشتر آن گام برداشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بندر چابهار می‌تواند سهم خوبی در تجارت دریایی کشور داشته باشد، گفت: با چشم‌انداز آتی و تکمیل فازهای بعدی بندر چابهار، این بندر نقش موثری در پویایی منطقه و توسعه همکاری‌های اقتصادی به خصوص کشورهای همسایه در حوزه‌های واردات، صادرات و ترانزیت خواهد داشت.

شایان ذکر است، در سفر اخیر وزیر امور خارجه کشور به بندر چابهار، قابلیت‌ها و توسعه این بندر راهبردی و افزایش همکاری‌ها با بندر گوادر پاکستان و افزایش مبادلات تجاری از طریق خطوط ریلی بین دو بندر مورد توجه قرار گرفت.