مشاور وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:

بندر چابهار می‌تواند از قطب‌های مهم تجارت و اقتصاد باشد

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: بندر چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و جایگاه مهم در منطقه آماده نقش‌آفرینی بین‌المللی است و می‌تواند از قطب‌های مهم تجارت و اقتصاد باشد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی باقری در نشست تخصصی زیرساخت‌های ارتباطی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار اظهار داشت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور، برای دولت اهمیت زیادی دارد؛ این بندر آماده نقش‌آفرینی بین‌المللی است که با توجه به این مهم، باید در حوزه راه و ریل نیز اقدامات هماهنگی انجام شود.

باقری افزود: توسعه متوازن زیرساخت‌های ارتباطی بندر چابهار از ضرورت‌های مهم است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اهمیت توسعه متوازن زیرساخت‌های ارتباطی بندر چابهار، باید در جهت پیشرفت پروژه‌های جاده‌ای و ریلی به صورت هماهنگ اقدام شود.

وی بیان کرد: با موافقت رهبر معظم انقلاب اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی به پروژه راه‌آهن چابهار-‌زاهدان اختصاص یافته است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی از اقدامات بندر چابهار در ایجاد زیرساخت‌های بندری و پسکرانه‌ای تقدیر کرد و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد زیرساخت‌های بندری در چابهار نسبت به دیگر بخش‌ها پیشتاز بوده است.

سیدحسین میرشفیع، مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه زیربنایی و طرح‌های ویژه نیز گفت: زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر چابهار و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر بسیار خوب است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با تاکید بر اهمیت توسعه متوازن زیرساخت‌های ارتباطی بندر چابهار گفت: با ایجاد زیرساخت‌های دریایی، بندری، ریلی، جاده‌ای و گردشگری بویژه در زمینه حمل و نقل دریایی و ترافیک بار و کالا، سواحل مکران به یک قطب جهانی در حوزه‌های اقتصاد و گردشگری دریایی تبدیل خواهد شد.

بهروز آقایی با اشاره به توانمندی بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و پذیرش کشتی‌های اقیانوس پیما خواستار تسریع در ساخت پروژه راه‌آهن چابهار-‌زاهدان شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به زیرساخت‌های مناسب بندری و تجهیزات پیشرفته بندر چابهار اظهار داشت: می‌طلبد در راستای افزایش صادرات و واردات بار از طریق این بندر نیز اقدامات ویژه‌ای انجام شود.