با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش انجام پذیرفت:

بهره‌برداری از چهار دکل تجمیعی مخابراتی در جزیره کیش

با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، چهار دکل تجمیعی و مخابراتی به منظور تقویت ظرفیت و رفع مشکلات پوشش ارتباطات سیار در مناطق سفین، نوبنیاد و شهرک صدف به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، با نصب و راه‌اندازی تعداد ۴دکل تجمیعی مخابراتی در مناطق «نوبنیاد۱ تا ۳، فاز C‌سفین و فاز‌۴ شهرک صدف»، ساکنان جزیره کیش علاوه‌بر رفع مشکلات ارتباطی که به دلیل افزایش تعداد کاربران ارتباطات سیار و کمبود ظرفیت در این مناطق با آن مواجه بودند، از اینترنت پرسرعت «۴جی و ۵جی» نیز بهره‌مند خواهند شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین بهره‌برداری از دکل‌های تجمیعی مخابراتی در جزیره گفت: از تعداد ۳۰دکل که پیمانکار بیش از ۷سال گذشته مسئولیت نگهداری آن را برعهده داشت، ۱۰دکل به دلیل عدم توجه و نگهداری نا‌صحیح به سازمان انتقال پیدا کرده و در حوزه قضایی با همکاری دادستان امکان بازپس‌گیری مابقی دکل‌ها نیز فراهم شده تا عملیات نگهداری آنها توسط سازمان انجام شود.

مهدی کشاورز افزود: ما باید دقت لازم در بحث انعقاد قراردادها و نظارت بر انجام امور پیمانکار را داشته باشیم، ابعاد مختلف نگهداری و تعمیرات را درنظر گرفته و نظارت‌ها را تقویت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سازمان اموالی دارد که باید به عنوان اموال دولت شناسایی شود و برنامه درستی قبل از واگذاری، حین انجام کار و در زمان اجرا و بهره‌برداری داشته باشیم و اشخاص توانمند را برای اجرای امور پیمانکاری انتخاب کنیم.

کشاورز با بیان اینکه در زمینه نظم‌دهی و ساماندهی و ارتقاء ظرفیت آنتن‌دهی و دیتاها، برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده، عنوان کرد: طرح تجمیع دکل‌های مخابراتی و نظارت و نگهداری آنها درحال حاضر با همت همکاران ما در تله‌کیش به نقطه مطلوبی رسیده است‌‌.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطرنشان کرد: طبق دستور آیت‌الله رئیسی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تمام امور به‌گونه‌ای اجرا می‌شود که صلاح سازمان و مهم‌تر از آن رضایت مردم در آن دیده شود.

همچنین، سرپرست اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این خصوص گفت: تنها، ساختار هر دکل نصب شده در سایت‌ها بدون درنظر گرفتن تجهیزات، هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۵میلیارد ریال در برداشته که تکنولوژی‌های کامل و به‌روز ‌۲جی، ‌۳جی، ‌۴جی و ‌۵جی را پوشش می‌دهد.

محمد عزیزی اظهار داشت: ما مشکلی در باب پوشش‌دهی و تماس صوتی نداشتیم، مسئله کمبود ظرفیت سایت‌ها بود که با توجه به رشد ساختمان‌ها و مستقر شدن ساکنان منجر به جانمایی ۴نقطه در کیش شد.

وی گفت: عمده مشکلات ارتباطی ۳نقطه نوبنیاد، مهستان و فاز‌۴ صدف را با تجمیع دکل رفع کردیم.

عزیزی افزود: درحال حاضر تجمیع اپراتورهای ایرانسل و همراه اول، تله‌کیش و مبین نت بر روی دکل‌ها انجام شده و اپراتورهای خدمات رادیویی نیز طبق برنامه‌ریزی و تحویل ۳۰نقطه دیگر بر روی دکل‌ها نصب می‌شوند.

به گفته سرپرست اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش؛ تفاوت سایت‌های جدید سازگاری با شرایط آب و هوایی کیش و فضای باز است که موجب سهولت نگهداری آنها خواهد شد، نکته دیگر اینکه کاهش فواصل سایت اپراتورها موجب بهبود عملکرد آنها شده و ما در این زمینه تلاش می‌کنیم اینترنت پایدار به مردم ارائه کنیم.

گفتنی است، در این بازدید جمعی از مدیران و معاونان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت‌های تابعه به همراه اصحاب رسانه حضور داشتند.