با همت سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی انجام می‌گیرد:

بهره‌برداری از ۱۴پروژه مهم عمرانی تا پایان سال۱۴۰۱ در جزیره کیش

چهارده طرح عمرانی، گردشگری و سرمایه‌گذاری با همت سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، تعداد ۱۴طرح مهم و قابل افتتاح با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۱۴۲۶۶هزار میلیارد تومان با ایجاد فرصت‌های جدید شغلی به صورت مستقیم برای ۱۷۰۰نفر و غیرمستقیم برای ۷۸۴۰نفر تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

بنا بر این گزارش، از تعداد ۱۴طرح مهم و قابل افتتاح تا پایان امسال می‌توان به طرح‌هایی در حوزه مسکن، سه هتل ۵ستاره و کشتی‌های تفریحی، زمین‌های چمن فوتبال، نوسازی اماکن و تجهیزات دهکده المپیک کیش و چند طرح سرمایه‌گذاری دیگر اشاره کرد.

پروژه‌های پایانه مسافری فرودگاه جدید کیش، باند جنوبی فرودگاه، تعداد ۴زمین چمن استاندارد با فضاها ‌و رختکن‌های تخصصی، جایگاه ویژه تماشاچیان، پیست دوومیدانی استاندارد (۶خط) و بهسازی مجموعه بین‌المللی تیروکمان با پیشرفت قابل‌توجهی درحال آماده‌سازی برای بهره‌برداری هستند.

همچنین، از طرح‌های مشارکتی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش با بخش خصوصی می‌توان به «برج‌های شماره۱، ۴ و ۵ رویای کیش» با ۳۹۰واحد و مجتمع مسکونی «دامون ساحلی۲» با ۳۲۰واحد اشاره کرد که از ۱۴پروژه قابل افتتاح تا پایان سال‌۱۴۰۱ هستند.

پروژه ۸۸واحدی مسکن جنوب نیز با ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال‌زایی در سال جاری افتتاح خواهد شد.

پروژه توسعه صنعت نفت با ایجاد فرصت جدید شغلی به صورت مستقیم برای ۲۸نفر و غیرمستقیم برای ۶۰نفر و همچنین پروژه ساخت انواع جعبه و پاکت از ۱۴طرح مهمی هستند که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

همچنین در حوزه گردشگری کشتی‌های «کارینا و رویای دریا» به ترتیب با ظرفیت ۴۴۰نفر و ۶۸۰نفر توسط بخشی خصوصی آماده شده و به‌زودی به چرخه خدمت‌رسانی حوزه گردشگری جزیره زیبای کیش اضافه خواهند شد.

لازم به ذکر است، با افتتاح کشتی‌های تفریحی «کارینا و رویای دریا»، فرصت‌های شغلی جدید برای ۸۰نفر به صورت مستقیم و برای ۳۰۰نفر غیرمستقیم فراهم خواهد شد.

از دیگر طرح‌های قابل افتتاح تا پایان امسال، سه هتل ۵ستاره «آسمان، هور و لاکس» هستند که به ترتیب با ظرفیت‌های ۳۰۵اتاق با ۷۵۰تحت، ۲۵۵اتاق با ۵۰۰تخت و ۱۷۶اتاق با ۴۰۰تخت میزبان مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور خواهند بود.

گفتنی است، هتل ۵ستاره آسمان با ۶۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۳۵۰نفر به صورت مستقیم و یکهزار نفر غیرمستقیم، هتل ۵ستاره هور با سرمایه‌گذاری ۴۳۰میلیارد تومان و با ایجاد اشتغال‌زایی برای ۴۰۰نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰۰نفر غیرمستقیم و همچنین هتل ۵ستاره لاکس با سرمایه‌گذاری ۶۰۰میلیارد تومان و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای ۱۵۰نفر به صورت مستقیم و یکهزار نفر غیرمستقیم، ظرفیت ارزشمندی برای ارائه خدمات رفاهی و اقامتی در جزیره کیش خواهند بود.