تفاهم‌نامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس به امضاء رسید:

بهره‌مندی از توان رسانه ملی در جهت معرفی ظرفیت‌های جزیره قشم

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد قشم و صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس در جهت همکاری فنی، تجهیزاتی و رسانه‌ای با هدف معرفی فرهنگ، تمدن و ظرفیت‌های متعدد جزیره قشم و منطقه آزاد با رویکرد تبیین خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی به امضاء رسید.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زیادی در جزیره قشم وجود دارد که صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس می‌تواند نقش موثری در معرفی آنها داشته باشد.

افشار فتح‌الهی ادامه داد: اقدامات و فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی بسیار خوبی در جزیره قشم در راستای اعتمادآفرینی و افزایش کیفیت زندگی صورت گرفته است که معرفی آنها می‌تواند به حفظ و افزایش سرمایه اجتماعی در این منطقه کمک نماید.

وی با بیان اینکه انتظار از صدا و سیما این است که با ساخت برنامه‌های متنوع نسبت به معرفی خدمات و ظرفیت‌های قشم تلاش کند، اظهار داشت: طی یک‌سال گذشته اقدامات زیرساختی متعددی جهت جبران برخی از عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته انجام شده که با به نتیجه رسیدن آنها می‌توان شاهد افزایش کیفیت زندگی جزیره‌نشیان بود.

به گفته فتح‌الهی؛ مهم‌ترین سرمایه سازمان منطقه آزاد قشم در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مختلف، اعتماد مردم، سرمایه اجتماعی و همراهی جامعه محلی در سایه اتحاد و وحدت میان گروه‌های مختلف است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم‌ تاکید کرد: باید معرفی ظرفیت‌های موجود و اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری جزیره قشم با رویکرد امیدآفرینی و احیای سرمایه اجتماعی مورد‌نظر باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم بیشترین نفع را از پروژه‌های در دست اجرای سازمان منطقه آزاد قشم خواهند برد، اذعان نمود: معرفی هرچه بیشتر و بهتر ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی موجود در جزیره قشم می‌تواند به ایجاد اشتغال پایدار، کسب درآمد بهتر و افزایش کیفیت زندگی جامعه محلی کمک نماید.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه معرفی بهتر ظرفیت‌های موجود در قشم توسط رسانه ملی و سایر رسانه‌ها، امیدآفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی برای سازمان منطقه آزاد قشم، دولت مردمی آیت‌الله رئیسی و نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

براساس این گزارش، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس نیز در این مراسم گفت: رسانه ملی و صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس در دوره جدید خود برنامه‌های مختلفی را در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری با رویکرد توسعه و امیدآفرینی در دستورکار دارد.

مهران جلائی افزود: مبنای توسعه در حوزه‌های مختلف، علاوه‌بر ایجاد زیرساخت‌ها، بهره گرفتن از حوزه نرم‌افزاری است که در این میان رسانه‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار باید مورد‌توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: نگهداشت سرمایه اجتماعی و افزایش امید جامعه محلی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در اولویت‌های برنامه سازی صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس قرار دارد.

جلائی با اشاره اقدامات زیرساختی خوبی که طی ماه‌های گذشته در منطقه آزاد قشم آغاز شده، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند به موفقیت طرح‌ها و برنامه در جزیره قشم کمک کند، اعتماد مردم، وحدت و همراهی جامعه محلی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس در پایان خاطرنشان کرد: نگاه مثبت مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم به حوزه رسانه می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد برنامه‌های بسیار متنوعی با رویکرد معرفی ظرفیت‌های موجود در این منطقه باشد.