مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت نیروگاه‌های تولید برق جهت توسعه اقتصادی و صنعتی قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم وجود نیروگاه‌های تولید برق در این جزیره را ویژگی بی‌نظیر جهت دستیابی به توسعه اقتصادی و صنعتی قشم برشمرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰مگاواتی غدیر قشم گفت: جزیره قشم هم‌اکنون از لحاظ تولید و صادرات برق در وضعیت مناسبی قرار دارد و باید برای جلوگیری از خام‌فروشی برق و تولید ثروت برای مردم جزیره، به سمت راه‌اندازی صنایعی حرکت کنیم که ارزش افزوده بیشتری ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: در دنیای امروز، انرژی، مهم‌ترین محور توسعه به حساب می‌آید که خوشبختانه در قشم طرح‌های بزرگی در این حوزه در دست اجراست و با وجود آب، برق، گاز و ذخایر نفتی، قشم توان تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه را دارد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم‌؛ تولید و صادرات برق هم‌اکنون فرصت خوبی برای رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی در اختیار جزیره قرار داده و با توسعه صنایع پایه همچون پتروشیمی، نفت، فولاد و جلوگیری از خام‌فروشی برق و استفاده در این صنایع، ارزش افزوده و ثروت بیشتری برای جزیره قشم به‌دست خواهد آمد‌‌.

فتح‌الهی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت تولید آب توسط نیروگاه‌های جزیره افزود: در بحث تولید آب در جزیره مشکلی وجود ندارد، بلکه مسئله اصلی مسئله مدیریت آب است.

وی تاکید کرد: با هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی، تمام تولیدکنندگان آب در جزیره باید به سمت حل تنش آبی حرکت کنند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: اگر آب تولید شده در نیروگاه‌ها به شبکه آبرسانی جزیره متصل شود، همه روستاها و شهرهای جزیره قشم از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی و در دسترس بهره‌مند خواهند شد.

گفتنی است، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰مگاواتی غدیر قشم بازدید کرد و طی نشستی با مصطفی تندرو مدیرعامل این مجموعه، طرح‌های توسعه‌ای و نیروگاهی در دست اقدام را بررسی و دستوراتی جهت حل مشکلات پیش‌روی این مجموعه صادر نمود.