سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد:

بهره‌برداری از زمین چمن هیبریدی جزیره کیش، گامی مهم برای فوتبال کشور

سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش بهره‌برداری از نخستین زمین چمن ترکیبی کشور (هیبریدی) در جزیره کیش را گامی مهم برای منطقه و جامعه فوتبال عنوان کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید پورزادی با اشاره به این که بیش ۳۰۰روز به برگزاری مسابقات جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر ‌زمان باقی مانده است، افزود: این رویداد یک پتانسیل بسیار خوبی است که جزیره کیش از این ظرفیت که جام‌جهانی در محدوده نزدیک به جغرافیایی آن از نظر اقلیمی، الگوهای سرزمینی و همچنین موضوعاتی که بتواند ظرفیت‌های فرهنگی را ایجاد می‌کند، به نحو شایسته در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و ورزشی از این هم‌پیوندی بهره لازم را ببرد.

وی اظهار داشت: در تمام برنامه‌ریزی‌ها این موضوع را باید مدنظر قرار دهند که بتوانند از این پتانسیل به بهترین نحو ممکن استفاده کنند؛ یعنی در حوزه عمرانی این وظایف برعهده ما است که با کمک و همفکری سایر معاونت‌های سازمان در بخش‌‌های گردشگری، ورزشی، اقتصادی و فرهنگی و با کمک جامعه سرمایه‌گذاران کیش که نقش بسیار مهمی را در این زمینه می‌توانند ایفا کنند، باید بتوان به عنوان دو بازو از این ظرفیت بهره برد.

سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: سازمان ۵زمین را در جزیره پیش‌بینی کرده که یکی از این زمین‌ها ترکیبی (هیبریدی) بوده و برای نخستین بار در ایران عملیاتی می‌شود و گامی دیگر برای فوتبال کشور محسوب می‌شود.

پورزادی، جایگاه فوتبال و جوانان کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: به عنوان مسئولیت اجتماعی و یک وظیفه در این مسیر مهم پیشگام خواهیم شد تا بتوانیم این رویداد مهم را برای کیش و جامعه فوتبال کشور اجرایی کنیم.

وی با بیان این که پس از مصاحبه دکتر محمد و با دستور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش اقدامات لازم برای این ۵زمین سرعت ویژه‌ای به خود گرفته است، اذعان نمود: خدمات مربوط به اسناد فنی و انتخاب پیمانکار و سرمایه‌گذار ذی‌صلاح برای کاشت چمن و اجرای آن علی‌رغم این که برای نخستین بار در ایران انجام می‌شود و با توجه به این که مطالعات فنی خاصی هم وجود نداشت، در دو هفته گذشته در حوزه معاونت عمرانی به پایان رسیده و اسناد برای برگزاری مناقصه ارسال و تامین مالی نیز در این زمان کوتاه انجام شده و همچنین اقدامات بعدی در ارتباط با فنس، استادیوم و فضای دهکده المپیک بوده که درحال انجام است.

سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اجرای هرچه بهتر این طرح افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا خواهد شد و اعتقاد ما بر این است که باید از نظریه و مشاوره همه ازجمله پیکسوتان خوشنام و کسانی که تجربیات بسیار خوبی در این زمینه دارند، استفاده نماییم و این افراد با سفر به کیش، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها را مشاهده و در جلسات کارگروه‌های حوزه معاونت عمرانی و زیربنایی شرکت کرده و بازدیدهای مکرری با آنها خواهیم داشت.

پورزادی اظهار کرد: با توجه به تخصصی بودن این اقدام مهم، بودجه زیادی برای این طرح درنظر گرفته شده است و همچنین درنظر داریم تا از ظرفیت‌های پیشکسوتان فوتبال که دارای تجربه‌های بین‌المللی و آشنایی با جامعه فوتبال سایر کشورها هستند، استفاده کنیم و در بازدیدی که از زمین‌های چمن به عمل آمد، حمید استیلی یکی از پیشکسوتان این رشته ورزشی نیز حضور داشت.

وی به تشکیل کمیته تخصصی‌۲۰۲۲ سازمان منطقه آزاد کیش اشاره کرد و عنوان نمود: از پیشکسوتان و افراد باتجربه در کنار نیروهای فنی خود در قالب یک کمیته تخصصی‌۲۰۲۲ سازمان منطقه آزاد کیش استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم تمام فضاهای مورد‌نیاز از قبیل فضاهای ورودی، پشتیبانی‌ها، سالن‌های بدنسازی، نوع ترکیب چمن، فضای تماشاچیان و نوع مراسم‌هایی که پیش‌بینی می‌شود را درست تعریف کنیم.

پورزادی با بیان این که این کار باید از دو سال گذشته انجام می‌شد، گفت: متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است؛ اما ظرف کمتر از یک‌ماه این اقدامات آغاز شده و معتقدیم که این کار با کمک سرمایه‌گذاران کیش محقق خواهد شد و سازمان منطقه آزاد کیش نیز وظیفه خود می‌داند که برای فوتبال کشور و در راستای مسئولیت اجتماعی برای جامعه کیش این اتفاق مهم را رقم بزند.

وی تصریح کرد: جلساتی با رئیس سابق فدراسیون فوتبال برگزار شده بود که بر‌اساس برنامه‌ریزی درنظر گرفته شده جلسات مداومی با اعضای جدید این فدراسیون نیز خواهیم داشت؛ همچنین جلساتی با معاونان وزیر ورزش برگزار و تداوم خواهد داشت.

سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در پایان درخصوص زمین مخزن دهکده المپیک خاطرنشان کرد: کشت چمن‌ها در سه زمین انجام خواهد شد که پس از آن، چمن‌ها به صورت رول در ابعاد مختلف درنظر گرفته شده و به زمین‌های اصلی انتقال داده می‌شود و به‌ دلیل این‌که این سه زمین زیر ساخت آن مهیا شده، برای ذخیره روی آن نیز یک کشت چمن دیگر انجام می‌شود که زمین‌های تمرینی خط‌کشی و نوپردازی خواهد شد تا در شب و روز قابل استفاده گردد.