مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

بهره‌برداری از نخستین اسکله شناور پیشرفته صیادی کشور در قشم

مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین اسکله پیشرفته صیادی کشور با اعتبار 13میلیارد ریالی و با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و قائم مقام سازمان شیلات ایران در ساحل روستای ریگو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حامد عبدالهی در آیین افتتاح این اسکله صیادی اظهار داشت: این اسکله با قدرت تحمل وزن ۵۰۰کیلوگرم بر مترمربع با طول ۴۰متر، عرض ۳متر و آبخور یک متر، توسط شرکت مکین دریا قشم ساخته شده و در خاورمیانه منحصربه‌فرد است.

وی افزود: ساخت اسکله شناور صیادی ریگو از طرح‌های توسعه زیرساخت در صنایع شیلاتی با محوریت تولید و پرورش ماهی در دریا بوده و به منظور پشتیبانی از پروژه‌های پرورش ماهی در قفس بود که از محل بودجه سازمان شیلات ایران تامین شده و قابلیت استفاده همزمان برای صیادان نیز دارد.

مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه ظرفیت تولید ماهی در جزیره قشم باید به ۸۰هزار تن در سال برسد و افتتاح اسکله صیادی ریگو یکی از اقداماتی است که در راستای تکمیل زنجیره تولید اجرایی شده است.

عبدالهی با اشاره به فاز دوم اجرای این اسکله، گفت: اسکله دیگری نیز به عنوان مکمل اسکله مذکور به طول ۶۰متر پیش‌بینی شده است که در صورت تامین اعتبار، مراحل ساخت آن در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: این اسکله علاوه بر ارائه خدمات صیادی به صیادان ریگو در پشتیبانی از سایت‌های پرورش ماهی در دریای منطقه هم نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: توسعه و ارتقای کیفیت صید و صیادی، افزایش روحیه نشاط صیادان منطقه، رونق تولید و پشتیبانی بهتر از سایت‌های پرورش ماهی در دریا از اهداف اصلی راه‌اندازی اسکله پیشرفته صیادی ریگو است.

یادآور می‌شود، شرکت مکین دریا قشم از سال‌۱۳۹۶ با دریافت مجوز از منطقه آزاد قشم، در شهرک صنعتی طولا آغاز به کار کرده و هم‌اکنون برای ۵۵نیروی بومی جزیره اشتغال‌زایی نموده و با ساخت و صادر کردن محصولات خود، نقشی ارزنده در رونق اقتصاد و معرفی جزیره برعهده دارد.