با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری‌ صورت گرفت:

بهره‌برداری از «پارک علم و فناوری مکران» در منطقه آزاد چابهار

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری‌، پارک علم و فناوری مکران که با هدف بهبود زیست‌بوم فناوری و نوآوری منطقه و سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوپا، استارتاپ‌ها و حمایت از جوانان فناور در منطقه آزاد چابهار ‌شکل گرفته است را با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و جمعی از مسئولین استانی افتتاح کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه، تسهیل و تسریع و همکاری در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از دیگر اهداف این پارک علم و فناوری است.

در این مجموعه، ۱۸شرکت استارتاپی حضور دارند. حوزه فعالیت این شرکت‌ها برق، صنایع غذایی، بیوتکنولوژی، رشد گیاهان دارویی و خدمات پزشکی و تولید خودروهای برقی را در بر می‌گیرد.

ایجاد پارک علم و فناوری مکران در محدوده منطقه آزاد چابهار با وسعت ۱۰۰هکتار، اختصاص ۱۵۰۰مترمربع فضای فیزیکی ساخته شده و ۷هزار مترمربع عرصه، در حالی روند اجرایی به خود گرفته که در آینده نزدیک دست کم ۳۰هکتار زمین برای شکل‌گیری ذخیره کارآفرینی و ارزش آفرینی مبتنی بر صنایع پیشرفته و خلاق در اختیار پارک علم و فناوری مکران قرار می‌گیرد.

بنا به گزارش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری‌ امروز سه‌شنبه (۱۵مردادماه) در سفر به منطقه آزاد چابهار در بدو ورود در فرودگاه کنارک مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار‌، فرمانداران چابهار و کنارک و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان قرار گرفت.

گفتنی است، افتتاح پردیس پارک علم و فناوری مکران، بازدید از شرکت‌های فعال در این پارک و نیز نشست با استارت‌آپ‌های فعال در منطقه و همچنین رونمایی از پروژه آنلاین هاسپیتال که به ‌عنوان اولین پلتفرم آنلاین کشور برای ویزیت ویدیویی بیمار و تجویز دارو طراحی ‌شده است، ازجمله برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری‌ به منطقه آزاد چابهار بود.