با حضور مشاور رئیس‌جمهور صورت گرفت:

بهره‌برداری از ۲طرح عمرانی و زیرساختی در منطقه آزاد ماکو

همزمان با سفر سعید محمد مشاور رئيس‌جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ويژه اقتصادي به منطقه آزاد ماکو، 2پروژه زیرساختی و 2پروژه راهسازی در این منطقه کلنگ‌زنی شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد،‌ در دومین روز از سفر «سعید محمد» به منطقه آزاد ماکو، فاز اول دومین مجموعه لجستیکی «محور طلایی منطقه آزاد ماکو» در پسکرانه مرز بازرگان با سرمایه‌گذاری ۳هزار و ۶۰۰میلیارد ریال بخش خصوصی،‌ پروژه مدرسه ۹کلاسه احداثی سازمان منطقه آزاد در روستای آداغان شهرستان ماکو با ۷۸میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید‌‌.

همچنین عملیات اجرایی پروژه‌های قطعه اول تبدیل کمربندی ماکو به بزرگراه به طول ۱۰کیلومتر با اعتبار یکهزار و ۵۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو و عملیات اجرایی احداث تقاطع غیرهمسطح جاده لجستیک منطقه به طول ۲کیلومتر با اعتبار ۶۷۵میلیارد ریال آغاز شد.

غبارروبی مزار شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا در پارک امام خمینی‌(ره) ماکو توسط مشاور رئیس‌جمهور، بازدید از روند احداث پروژه سرمایه‌گذاری ۳هزار و ۱۴۹میلیارد ریال بخش خصوصی هتل پنج ستاره ماوی، بازدید از روند احداث پروژه مصلی بزرگ ماکو به وسعت ۴هزار و ۱۳۷مترمربع و با هزینه ۱۰۴میلیارد و ۹۶۵میلیون ریالی سازمان منطقه آزاد ماکو انجام گرفت‌‌.

همچنین، دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی از فعالیت واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شهرک صنعتی شماره یک ازجمله پوشاک برسام، لوازم خانگی فرسازان ماکو‌ (کومتای)،‌ دومان صنعت غرب تولیدکننده انواع پوکه‌های آمپول دارویی، خوراک دام، طیور و آبزیان طلوع آذربایجان، کفش ویستا، بتا‌دنت (تولیدکننده انواع دندان مصنوعی) و واحد تولیدی پوشاک دیانا تجارت ریسمان بازدید کرد‌‌.

سعید محمد در ادامه، از گمرک بازرگان به عنوان بزرگترین گمرک زمینی کشور که با استناد به آمار و ارقام منتشر شده، پس از بندرعباس دومین مرز فعال نسبت به سایر مرزهای کشور نیز است، بازدید به عمل آورد‌‌.

گفتنی است، بازدید از مجموعه لجستیکی شماره یک با انبار‌هایی با زیربنای ۲۰هزار مترمربع و فضای باز ۱۲هکتاری و مجموعه اداری آن با سرمایه‌گذاری بالغ بر دویست میلیارد ریال، همچنین روند بتن‌ریزی و آماده‌سازی جاده لجستیک و ساری‌سو منطقه آزاد ماکو و در نهایت بازدید از پروژه مشارکتی پایانه نوبت‌دهی هوشمند «آنا وط»ن که با هدف ساماندهی کامیون‌های خروج از مرز و تامین امنیت کالایی و رانندگان و ایجاد مجموعه رفاهی و خدماتی برای رانندگان با حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یکهزار و ۱۰۰میلیارد ریال ازجمله برنامه‌های مشاور رئیس‌جمهور در منطقه آزاد ماکو بود‌‌.