با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور صورت می‌گیرد:

بهره‌برداری از ۲۷پروژه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قشم

دبیر ستاد برگزاری آیین افتتاح پروژه‌ها با حضور رئیس جمهوری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 27پروژه اقتصادی، عمرانی و گردشگری  به ارزش ارزی 240میلیون دلار و ریالی 17هزار و 430میلیاردی در تاریخ 25دی‌ماه‌99، به‌صورت ویدیو کنفرانسی توسط رئیس‌جمهور در منطقه آزاد قشم افتتاح می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حسین مرادی با اعلام این خبر اظهار داشت: در ادامه پروژه‌های افتتاحی ریاست جمهوری در سراسر کشور، این منطقه آزاد، ۲۷پروژه در دو بخش دولتی و خصوصی بااعتبار ارزی ۲۴۰میلیون دلار و ریالی ۱۷هزار و ۴۳۰میلیاردی و ایجاد دو هزار و ۲۶۳فرصت شغلی در پنج صنعت نفت، گاز و انرژی، تولیدی، شیلاتی، عمرانی و گردشگری افتتاح می‌کند.

وی افزود: در بخش صنعت نفت، گاز و انرژی دو شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم و قشم مولد به ترتیب با پروژه‌های پالایشگاه نفت خام فوق سنگین در زمینه تولید قیر، سرمایه‌گذاری ۱۶۴میلیون دلاری و ظرفیت تولید روزانه ۳۵هزار بشکه و پروژه تامین پیش‌نیازهای مورداستفاده در تولید قیر با سرمایه‌گذاری ۷۶میلیون دلاری درمجموع برای ۲۹۵نیرو اشتغال ایجاد کرده‌اند.

به گفته مرادی، جزیره در صنایع شیلاتی با افتتاح هشت پروژه به ارزش کلی دو هزار و ۹۹۶میلیارد ریال قرار است ۱۲هزار و ۱۲۰تُن میگو و ماهی به تولیدات کشور افزوده و برای ۴۲۶نیروی بومی اشتغال ایجاد نماید.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: سه طرح تولیدی در حوزه‌های خدماتی، بهداشتی و غذایی نیز با سرمایه‌گذاری ارزی نیم میلیون دلاری و ۷۱۰میلیارد ریالی شامل؛ سردخانه‌ای با ظرفیت ذخیره‌سازی۲۱هزار تُن محصول، تولید ماهی خشک و خوراک آبزیان با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰تُن در سال و کارخانه تولید ماسک سوبا؛ برای ۱۵۵نیرو اشتغال ایجاد کرده است.

مرادی از آغاز به کار مرکز آموزش دریانوردی صنعت گستر هوا دریا قشم به‌عنوان تنها پروژه آموزشی- صنعتی این لیست ۲۷پروژه‌ای خبر داد و گفت: این پروژه با ۱۶۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، برای ۲۰تَن نیز اشتغال به همراه دارد‌.

 

بهره برداری از ۱۲پروژه زیرساختی در منطقه آزاد قشم

وی به پروژه‌های عمرانی این افتتاحیه اشاره کرد و عنوان داشت: ۱۳هزار و ۳۹۰میلیارد ریال اعتبار ویژه پروژه‌های عمرانی با سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی است که در ادامه لیست پروژه‌های قابل‌افتتاح ریاست جمهوری در منطقه آزاد قشم قرارگرفته و ۱۲پروژه زیرساختی، خدماتی، رفاهی و مسکونی را شامل می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: ساخت بلوار دسترسی به روستای دفاری، بلوار رینگ غربی شهرک نریمان تا ساحل جنوبی، بهسازی جاده سه‌راه دیرستان تا فرودگاه و میدان شهید ستاری، احداث سه کمپ پارک (آفتاب‌۲، مهتاب و فاز دوم جزایر ناز)، احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی و اجرای خط دوم انتقال آب هشت پروژه بخش دولتی این لیست هستند.

وی اضافه کرد: چهار پروژه برج مسکونی ماتیا، مجتمع تاپ آیلند، ۴۰واحد ویلایی و آماده‌سازی سایت ۲۳هکتاری نیز حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه می‌باشند که مجموع این پروژه‌های ۱۲گانه عمرانی توانسته‌اند برای یک هزار و ۳۲۴نیرو اشتغال ایجاد کنند.

دبیر ستاد برگزاری آیین اصلاح پروژه‌ها با حضور رئیس جمهوری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تنها پروژه گردشگری دی‌ماه منطقه آزاد قشم، باغ گردشگری صفا‌آباد با ۱۸۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که با ایجاد اشتغال برای ۱۸نیروی بومی، ۵۴تخت به ظرفیت اقامتی جزیره اضافه کرده و یکی از مجموعه‌های کاشانه مهمان جزیره محسوب می‌شود.

گفتنی است، منطقه آزاد قشم در سال جهش تولید با اولویت قرار دادن فرامین رهبری، در تلاش است تا ضمن ایجاد رفاه و امنیت برای ساکنان با فراهم کردن امکانات مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران، رونق فعالیت‌های صنایع مختلف، اشتغال‌زایی و درنهایت درآمدی پایدار را به ‌ویژه در حوزه ارزی و صادرات برای مردم جزیره قشم و کشور فراهم آورد.

گفتنی است، در همین راستا ۱۴پروژه افتتاحی در شهریورماه امسال به دست عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در منطقه آزاد قشم به افتتاح رسید و به دنبال آن ۲۷پروژه در ۲۵دی‌ماه سال‌۱۳۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.