بهره‌برداری از ۶۰پروژه در ماکو در هفته دولت

همزمان با هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، بیش از ۶۰پروژه عمرانی و خدماتی شامل ۱۸طرح در شهرستان ماکو، ۲۵طرح در شهرستان شوط و ۲۰پروژه در شهرستان پلدشت افتتاح و به بهره‌برداری می رسد. به گزارش اخبار آزاد مناطق؛ شاهین علیزاده فرماندار ماکو با تشریح پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت در […]

همزمان با هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، بیش از ۶۰پروژه عمرانی و خدماتی شامل ۱۸طرح در شهرستان ماکو، ۲۵طرح در شهرستان شوط و ۲۰پروژه در شهرستان پلدشت افتتاح و به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق؛ شاهین علیزاده فرماندار ماکو با تشریح پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت در شهرستان ماکو گفت: امسال همزمان با هفته دولت بیش از ۱۸طرح عمرانی، تولیدی، خدماتی و کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۳۶۰میلیارد ریال در شهرستان ماکو کلنگ‌زنی، افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

گازرسانی به روستاها، افتتاح مرکز روستایی و زیست پزشکی، ۹۰واحد مسکن روستایی، اجرای طرح آسفالت روستایی از محل قیر رایگان، لکه‌گیری و آسفالت راه روستایی، لایروبی قنات روستایی و مدرسه ۱۲کلاسه بعثت طرح هیای افتتاحی است که برای این طرح‌ها بیش از ۷۵میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

فرماندار ماکو افزود: سه طرح آبیاری قطره‌ای، طرح تولید لباس زیر و راحتی، طرح تولیدی مجموعه خمیربازی، طرح تولید موم موبر بهداشتی، اتصالات رادیاتورهای پنلی، لوله‌های پلی اتلین آب چکاندار و طرح پکیج گرمایشی گازی جزء طرح‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی است که حدود ۲۷۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این خصوص صورت گرفته است.

علیزاده آب شرب روستای ایلانقره و تکمیل ایل راه ییلاق مصطفی قلعه سی را پروژه‌های در نظر گرفته برای کلنگ‌زنی در هفته دولت عنوان کرد و گفت: سه میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال اعتبار برای این ۲طرح پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، برای ۱۳۷نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

حسن عبداللهی فرماندار شوط نیز با تشریح برنامه‌های هفته دولت این شهرستان گفت: ۲۵طرح در شهرستان شوط که شامل پنج مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی، هنرستان ۱۰کلاسه بنیاد برکت، تقویت و اصلاح شبکه توزیع برق، طرح هادی روستایی، تعریض و بهسازی جاده شوط، سالن کشتی، چندین طرح عمران شهری و گازرسانی روستا‌یی به بهره‌برداری می رسد.

فرماندار پلدشت نیز گفت: همزمان با هفته دولت ۲۰پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲۲میلیارد تومان از قبیل گازرسانی، آبرسانی و طرح‌های عمرانی در پلدشت به بهره‌برداری می‌رسد.

منطقه آزاد ماکو به مساحت ۵هزار هکتار در شمالغرب کشور شامل شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت و هم مرز با کشورهای ترکیه، آذربایجان و ارمنستان واقع است.