در دیدار مردمی مشاور رئيس‌جمهور با قشموندان مطرح شد:

بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانون برای حل مشکلات مردم قشم

دیدار مردمی سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبير شورايعالی مناطق آزاد تجاري‌-صنعتي و ویژه اقتصادی با حضور پرشور مردم و جمعی از ساکنان جزیره قشم در محل مسجد‌النبی شهر قشم برگزار شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید محمد در این دیدار صمیمانه اظهار کرد: مسئولان و مدیران باید با حضور در میان مردم و شنیدن حرف‌های آنها، با چالش‌ها و مسائل اقشار مختلف آشنا شده و برای حل مشکلات آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در قوانین برای رفع موانع و افزایش میزان رضایتمندی مردم استفاده کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اضافه کرد: رضایت مردم از عملکرد دولت مردمی با دستورات آیت‌الله رئیسی طی ماه‌های گذشته توانسته موجب افزایش امید در اقشار و گروه‌های مختلف اجتماعی شود.

به گفته سعید محمد؛ خوشبختانه عملکرد دکتر فتح‌الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان یکی از مدیران انقلابی و جهادی در همین مدت کوتاه، مورد تایید ساکنان جزیره زیبای قشم بوده و رضایت آنها را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه از پشت درهای بسته و بدون آشنایی با مشکلات مردم نمی‌توان مدیریت درستی داشت؛ از سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم خواست تا مبارزه با ویژه‌خواری و تغییر مدیرانی که اکثر مردم از عملکرد آنها ناراضی هستند را با قید فوریت در دستورکار قرار دهد.

سعید محمد با اشاره به مشکل دیرینه تامین آب شرب در جزیره قشم تصریح کرد: آب شیرین‌کن‌های متعلق به بخش خصوصی در جزیره قادر به تامین آب شرب مورد نیاز جزیره هستند و در صورت تصویب پرداخت مابه التفاوت هزینه تولید و تعرفه‌های دیگر توسط دولت، می‌توان آب را از طریق شبکه آبرسانی موجود در جزیره قشم به کلیه روستاهای جزیره رساند.

وی در ادامه از در دستورکار قرار گرفتن درخواست رفع دوگانگی مدیریت در منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی قشم در نخستین جلسه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد و اظهار داشت: در صورت تصویب این طرح، شاهد تبدیل کل مساحت یکهزار و ۵۰۰کیلومتری جزیره قشم به منطقه آزاد خواهیم بود که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه متوازن در سراسر جزیره قشم باشد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: موضوعات فرهنگی و مربوط به حوزه‌های آموزش و پرورش باید یکی از اولویت‌های مناطق آزاد کشور باشد.

سعید محمد همچنین از رایزنی با وزیر آموزش پرورش جهت تغییر وضعیت فرهنگیان و معلمان شاغل در مناطق آزاد به ذیل حوزه بین‌الملل این وزارتخانه خبر داد و انجام این مهم را عامل ماندگاری و افزایش رضایت معلمان شاغل در این مناطق دانست.

وی اظهار کرد: مذاکراتی با سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی جهت اختصاص ۲۳۰۰خودروی وارداتی در گمرک مانده به مناطق آزاد و خدمت‌رسانی آنها در ناوگان حمل‌ونقل این مناطق صورت گرفته است که در آینده نزدیک نتایج آن مشخص می‌شود.

سعید محمد، اشتغال نیروهای بومی مناطق آزاد در پروژه‌های تولیدی و اقتصادی هر منطقه را یکی از اولویت‌ها برشمرد و افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا تمام فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مناطق آزاد به‌کار گرفتن نیروهای بومی را در دستورکار قرار دهند.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری‌-صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: تقویت حوزه فنی و حرفه‌ای در جزیره زیبای قشم با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص جهت فعالیت در پروژه‌های اقتصادی در این منطقه آزاد می‌تواند به ایجاد اشتغال پایدار در جزیره کمک کند.

 

امام جمعه شهرستان قشم:

امنیت پایدار و مردم‌محور رمز استحکام نظام

براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم اظهار کرد: آنچه امروز نظام جمهوری اسلامی را در مقابل دشمنان مستحکم‌تر از همیشه کرده، موضوع امنیت پایدار و مردم‌محور است.

وی ادامه داد: اینکه مدیران در میان مردم حاضر شوند و به حرف‌های آنها گوش دهند و پیگیر حل مشکلات آنها باشند، یکی از نعمت‌هایی است که در نظام جمهوری اسلامی فرصت آن فراهم شده است.

امام جمعه شهرستان قشم افزود: با وجود تمام دشمنی‌هایی که علیه این کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد، شاهد پیشرفت هستیم که تنها در سایه همدلی و اتحاد میان اقشار مختلف مردم ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام حاجبی با بیان اینکه کارنامه درخشان مدیریتی دکتر سعید محمد موجب دلگرمی شده است، تصریح کرد: حضور یک مدیرعامل انقلابی با روحیه جهادی امیدواری‌های زیادی نزد ساکنان جزیره قشم ایجاد کرده است.

امام جمعه شهرستان قشم در پایان خاطرنشان کرد: تمام مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان قشم باید با هم‌افزایی برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.