به مناسبت هفته ملی کودک در جزیره قشم برگزار شد: برگزاری کارگاه “با من بساز” با همکاری مادران و کودکان در قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از برگزاری کارگاه‌های مادر و کودک با عنوان “با من بساز” به منظور احیای عروسک‌های بومی-‌محلی جزیره و آشنایی کودکان با این میراث فرهنگی در تقارن با هفته ملی کودک خبر داد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، علیرضا امری‌کاظمی ضمن تبریک هفته ملی کودک به کودکان جزیره قشم گفت: این مدیریت […]

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از برگزاری کارگاه‌های مادر و کودک با عنوان “با من بساز” به منظور احیای عروسک‌های بومی-‌محلی جزیره و آشنایی کودکان با این میراث فرهنگی در تقارن با هفته ملی کودک خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علیرضا امری‌کاظمی ضمن تبریک هفته ملی کودک به کودکان جزیره قشم گفت: این مدیریت همگام با پروژه «قشم، جزیره‌ای برای کودکان» به مناسبت روز جهانی کودک، اقدام به برگزاری کارگاه “با من بساز” در راستای احیای میراث ناملموس به یادگار مانده از گذشتگان جزیره نمود.

امری‌کاظمی افزود: این کارگاه با هدف ارزش‌گذاری و احیای عروسک‌های بومی-محلی دست‌ساز توسط بانوان جزیره به صورت کارگاهی با حضور مادران هنرمند و کودکان برگزار شد تا کودکان از نزدیک با ساخت عروسک‌های دُختُلوک آشنا شده و در هفته ملی کودک از بازی با هنرهای دست‌ساز مادران خود لذت ببرند.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم با اشاره حضور و استقبال پرشور دانش‌آموزان روستاهای دولاب و سرریگ به همراه مادران و مربیان مدارس گفت: کارگاه “با من بساز”، در مرکز آموزشی غرب جزیره روستای دولاب با حضور بانوان احیاکننده عروسک های دُختُلوک از روستاهای شیب‌دراز، برکه‌خلف و شهر درگهان برگزار شد و دانش‌آموزان شرکت کننده در کارگاه با ساخت این عروسک‌ها لحظات شادی را تجربه کردند.

گفتنی است، عروسک «دُختُلوک» قشم به عنوان دومین عروسک ایران ثبت ملی شده و در فهرست آثار میراث ناملموس کشور قرار گرفته است.

این عروسک نمادی از هنر مادران، باورها و قصه‌های مردم قشم است و می‌تواند به عنوان یادگاری زیبا و خاص از جزیره، در سبد خرید گردشگران این منطقه جای گیرد.