در هشتمین نشست همکاری‌های بندری و دریایی ایران و هندوستان مطرح شد:

تاثیرگذاری ظرفیت‌های چابهار بر اقتصاد منطقه

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به علاقه دو کشور ایران و هند برای توسعه روابط تجاری و جذاب‌سازی فعالیت در بندر چابهار، گفت: توسعه ظرفیت و به کارگیری پتانسیل‌های موجود در بندر چابهار، می‌تواند اقتصاد منطقه را تحت تاثیر زیادی قرار دهد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمد راستاد در هشتمین نشست همکاری‌های بندری و دریایی ایران و هندوستان گفت: هدف ما در چابهار تجهیز بندر و تسهیل فعالیت‌های بندری و ترانزیت کالا براساس توافقنامه چابهار است.

راستاد تاکید کرد: کمیته مشترک همکاری بندری و دریایی صرفا متمرکز بر همکاری‌های دو جانبه نیست؛ بلکه تمام زمینه‌های همکاری مشترک بندری و دریایی را نیز شامل می‌شود.

وی با اشاره محورهای اصلی نشست هشتم کمیته مشترک بندری و دریایی ایران و هند، «بررسی نحوه توسعه همکاری های بندری و دریایی دو کشور» و «بررسی موضوعات مربوط به قرداد شرکت‌IPGL ‌هندوستان در بندر چابهار» ازجمله این موارد محسوب می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، «بررسی ترانزیت کالا بین هندوستان به افعانستان از طریق بندر چابهار»؛ «موضوعات مربوط به تامین خط اعتباری ۱۵۰میلیون دلاری از طرف هندوستان به بندر چابهار» و «بررسی موضوعات مربوط به تامین تجهیزات ۸۵میلیون دلاری از طرف شرکت هندیIPGL» از دیگر دستورکارهای نشست هشتم کمیته بندری و دریایی دو کشور هند و ایران قلمداد می‌شود.