با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار صورت گرفت:

تامین زیرساخت‌ها با امضای تفاهم‌نامه همکاری راهبردی منطقه آزاد و فرمانداری چابهار

تفاهم‌نامه همکاری راهبردی تامین زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی و خدماتی با محوریت روستاهای محدوده منطقه با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان با موضوع تامین زیرساخت‌های این منطقه، به امضا طرفین رسید.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، این تفاهم‌نامه صبح امروز (چهارشنبه ۲۷اردیبهشت‌ماه‌۱۴۰۲) به امضای امیر مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار‌، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی و جواد سپاهی فرماندار شهرستان چابهار رسید.

براساس این گزارش، هدف از امضای تفاهم‌نامه مذکور که در راستای ایجاد هماهنگی بین‌بخشی در اجرای زیرساخت‌ها به امضاء رسید؛ فراهم نمودن مقدمات و شرایط لازم برای انجام امور عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و بهداشتی در محدوده منطقه آزاد پس از تامین اعتبار در چارچوب بودجه مصوب برای هر موضوع است تا زمینه برای توسعه رفاهی و اقتصادی این منطقه فراهم آید.

همچنین، مهم‌ترین مفاد مطرح ‌شده در این تفاهم‌نامه، شناسایی مشکلات در سطح منطقه آزاد برای اولویت‌بندی پروژه‌ها و ایجاد هماهنگی بین‌بخشی در راستای هم‌افزایی به‌منظور دستیابی به توسعه پایدار به نفع جامعه محلی می‌باشد.

یادآور می‌شود، پیش ‌از این از سوی سازمان منطقه آزاد چابهار، ۲۳۰۰میلیارد ریال اعتبار برای انجام پروژه‌های خدمات عمرانی و بهداشتی در هیات مدیره این سازمان به تصویب رسید که بر پروژه‌های منتخب و اولویت‌داری همچون توسعه راه‌های روستایی، بهبود فضاهای آموزشی و درمانی، برق‌رسانی و تامین آب شرب روستاها و زیرساخت‌های ورزشی محله محور تمرکز دارد.

گفتنی است، قرار است به‌منظور مشارکت و اثربخشی بهتر، بخشی از این بودجه با هدف تقویت توان مالی دستگاه‌های اجرایی، متناسب با پیشرفت عملیات و بر اساس بودجه مصوب، در اختیار این دستگاه‌ها قرار ‌گیرد.