در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح شد:

تاکید بر تسریع در اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دفتر کار ایشان دیدار کرد.

دکتر محمدولی روزبهان در این دیدار، گزارشی از پیشرفت پروژه اتصال راه‌آهن به بندر کاسپین ارائه و بر عزم جدی سازمان متبوع خود در پیگیری از مراجع ذی‌ربط در افتتاح این پروژه تا پایان دولت دوازدهم تاکید نمود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، توسعه همکاری‌های فرامنطقه‌ای به ویژه با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا با تکیه بر ظرفیت دو بندر موجود در منطقه را جزء راهبردهای سازمان منطقه آزاد انزلی عنوان کرد و احداث شهرک صنعتی شماره۳ به منظور افزایش تولید و اشتغال‌زایی را از اهداف سازمان منطقه آزاد انزلی در سال جهش تولید عنوان نمود.

همچنین، دکتر محمد باقر نوبخت نیز در این دیدار با تاکید بر تسریع در اتصال خط ریل سراسری به مجتمع بندری کاسپین، دستورات لازم جهت سرعت بخشیدن در مسیر اجرای پروژه ساخت خط اتصال راه‌آهن رشت انزلی به بندر کاسپین را به دستگاه‌های ذی‌ربط صادر کرد.

گفتنی است، اتصال خط ریل سراسری از ایستگاه پیربازار رشت به منطقه آزاد انزلی (به طول حدود ۱۱کیلومتر) جزء دستورات و تاکیدات مکرر رئیس‌جمهور بوده و موافقت‌نامه ساخت این مسیر نیز با حضور دکتر روحانی در آخرین سفر وی به استان گیلان منعقد شد.