در بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از پروژه‌های عمرانی جزیره انجام شد:

تاکید بر سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام منطقه آزاد قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از روند اجرای تعدادی از پروژه‌های عمرانی سطح جزیره قشم، بر سرعت بخشیدن انجام این طرح‌ها تاکید نمود.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در این بازدیدها، در جریان پیشرفت فیزیکی تعدادی از پروژه‌های عمرانی سطح جزیره قرار گرفت و برای تسریع فرآیندهای اجرایی این طرح‌ها، دستوراتی را صادر کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ابتدای برنامه‌های بازدیدهای خود، از مراحل اجرا و میزان پیشرفت پروژه عمرانی طرح توسعه و لایروبی اسکله بهمن جزیره قشم بازدید کرد. هدف از اجرای این پروژه، افزایش ظرفیت تجاری اسکله بهمن و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پهلوگیری کشتی‌های ۵هزار تن و ۱۰هزار تن است.

فتح‌الهی در بخش دیگری از برنامه های خود، از مراحل اجرا و پیشرفت پروژه عمرانی قطعه‌۴ بزرگراه خلیج‌فارس بازدید کرد. این پروژه حدفاصل بندر تجاری کاوه و بندر لافت جزیره قشم واقع شده و تاکنون مراحل زیرسازی و آماده‌سازی ۴کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

وی همچنین از مراحل آماده‌سازی پروژه حفاری جهت انتقال خط لوله گاز از کف دریا بازدید کرد. این پروژه به طول ۳هزار متر و در عمق ۸۰متری کف دریا اجرایی شده و گاز موردنیاز پالایشگاه‌ها و نیروگاه های جزیره قشم را تامین می‌کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش پایانی بازدیدهای خود، از معابر ورودی شهر لافت و طرح‌های پیش‌بینی شده برای این مسیر دیدن کرد.

گفتنی است، هدف از این بازدید، بررسی میدانی وضعیت برای آماده‌سازی میزبانی از گردشگران و همچنین رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های جزیره قشم در محور لافت بود.