رئیس آموزش و پرورش کیش اظهار داشت:

تبدیل آموزش و پرورش کیش به یکی از پنج آموزش و پرورش برتر کشور

نوع نگاه سازمان منطقه آزاد کیش به دانش‌آموزان و مقوله آموزش و پرورش، نشان می‌دهد که توجه و کیفیت بخشی به این مهم، بهترین مسیر توسعه جزیره کیش از نظر مسئولان این سازمان است.

رئیس آموزش و پرورش کیش اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری و با کمک و همیاری همه نهادهای مستقر در جزیره، آموزش و پرورش کیش می‌تواند یکی از پنج آموزش و پرورش برتر کشور شود.

سیدجواد قوامی‌نژاد با بیان این که در آموزش پرورش باید مراحلی از حیات طیبه تحقق پذیرد، افزود: تحقق این موضوع در مدارس صالح شکل می‌گیرد که دارای هفت ویژگی ساده‌سازی، پالایش، متناسب‌سازی، انعطاف‌پذیری، تعادل، حاکمیت انسان و عدالت، مشارکت و تعاون است که مدیران آموزش پروش به این سمت و سو حرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: مهارت‌آموزی، مشارکت‌جویی و کیفیت‌بخشی، سیاست اداره آموزش و پرورش کیش است و این مهم برای معلمان در روش‌های تدریس و مدیریت، برنامه‌ریزی شده و برای دانش‌آموزان نیز جهت فرا گرفتن مهارت‌های آموزشی و حرفه و فن با هماهنگی با نهادهای ذیربط، طرح‌های مهارت‌پذیری کار و دانش اجرایی می‌شود و این امر باعث ارتقا سطح علمی، فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزان خواهد شد.

قوامی‌نژاد با اشاره به تکمیل امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای بازگشایی مدارس کیش و افزایش کلاس‌های درس و بیان این که بیش از ۲میلیارد تومان در سال جاری برای تعمیر و تجهیز مدارس هزینه شده است، گفت: نیازها و درخواست‌های اداره آموزش و پرورش برای آماده‌سازی مدارس، در قالب یک گزارش به سازمان منطقه آزاد کیش اعلام شد و با پیگیری‌های لازم، مدارس کیش آماده پذیرش دانش‌آموزان است.

وی با قدردانی از توجه سازمان منطقه آزاد کیش به مقوله آموزش و پرورش و واگذاری ساختمان پرفسور حسابی و سایر مساعدت‌های این سازمان به اداره آموزش و پرورش تصریح کرد: نوع نگاه سازمان منطقه آزاد کیش به دانش‌آموزان و مقوله آموزش و پرورش، نشان می‌دهد که توجه و کیفیت بخشی به این مقوله، بهترین مسیر توسعه جزیره کیش از نظر مسئولان این سازمان است.

قوامی‌نژاد تاکید کرد: تکریم آموزش و پرورش، تکریم شهروندان جزیره است که این مهم از سوی سازمان منطقه آزاد کیش اتفاق افتاده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش درخصوص سنجش دانش‌آموزان گفت: از اول تیرماه سنجش ۷۶۰نفر از دانش‌آموزان اول دبستان در دو مرحله انجام شد و تنها ۱۰۰نفر نتوانسته‌اند در این مرحله شرکت داشته باشند که این افراد فرصت دارند هر هفته پنجشنبه‌ها تا آبان‌ماه سال جاری به مرکز سنجش مراجعه کنند.

وی با بیان این که حدود دو هزار و ۶۰۰نفر از دانش‌آموزان مدارس کیش درخواست سرویس داشتند که در قالب ۹۰سرویس برای مدارس دولتی و ۲۰سرویس برای مدارس غیردولتی در نظر گرفته شده است، افزود: مدیران مدارس حق انعقاد قرارداد با شرکت‌های خصوصی بابت حمل و نقل دانش‌آموزان را ندارند و قصد داریم پس از تعیین قیمت سرویس توسط مدیریت حمل و نقل و اعلام آن به شورای شهر و نوبه آن تایید سازمان منطقه آزاد کیش، قرارداد سرویس مدارس را در اداره آموزش و پروش با شرکت‌های حمل و نقل به امضاء برسانیم

قوامی‌نژاد از جزیره کیش به عنوان الگوی مناسب در زمینه رفتار ترافیکی در سطح کشور یاد کرد و اظهار داشت: می‌توانیم مدیریت سرویس مدارس در کیش را به عنوان یک الگو به سرزمین اصلی معرفی کنیم.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که سال جاری را به عنوان «رونق تولید» نامگذاری فرموده‌اند؛ از مدیران مدارس خواسته‌ایم همسو با فرمایشات ایشان، برای مدارس یک شعار انتخاب کنند تا جهت‌گیری اصلی مدارس در طول سال تحصیلی مشخص شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش با اشاره به تقارن مهرماه با آغاز هفته دفاع مقدس و با تاکید بر مسئولیت خطیر آموزش و پرورش در گرامیداشت این هفته گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی با هدف بازتاب رشادت‌های دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس و زنده نگهداشتن عاشورا برگزار خواهد شد؛ زیرا اعتقاد راسخ داریم که جهاد همچنان پا برجا است که رسالت اصلی آن بر دوش معلمان و دانش‌آموزان است.