مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

تبدیل جزیره کیش به برند برتر علمی و پزشکی منطقه خلیج فارس

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: جزیره کیش با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقلیمی به ویژه محیط زیست فوق‌العاده، می‌تواند به مرکز درمان و سلامت منطقه تبدیل شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین مظفری با بیان این که این جزیره می‌تواند در زمینه های علمی و پزشکی به برند برتر کشور و منطقه خلیج فارس و کشورهای همسایه تبدیل شود، اظهار داشت: با توجه به این که تحقیقات علمی و دانشگاهی در جزیره کیش، موجب رونق سرمایه‌گذاری در این منطقه شده و کیفیت زندگی را ارتقاء داده است، می‌توان از آن به عنوان یک ظرفیت قابل توجهی برای ایجاد تحول اقتصادی و علمی در جزیره کیش از‌جمله راه‌اندازی مرکز منطقه‌ای سلامت استفاده کرد.

وی بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های ایجاد شده در این منطقه تاکید کرد و گفت: نقش و رسالتی که این سرمایه عظیم می‌تواند برای کشور در حوزه دانشگاه‌های پزشکی و غیرپزشکی ایفا کند، بسیار مهم است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با اظهار خوشحالی از رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در این جزیره بیان داشت: تا کنون بیش از ۴۰شرکت دانش‌بنیان در مرکز نوآوری کیش استقرار یافتند و برخی از دانشگاه‌های کشور ازجمله دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران، صنعتی امیرکبیر و علم و صنعت با یک رویکرد جدید فعالیت خود را در این مرکز آغاز کردند.

مظفری، شرایط اقلیمی «آب و هوا، ساحل، دریا، اکسیژن خالص و زیست محیطی» در جزیره کیش را برای مراکز سلامت، پیشگیری و درمان و بخش‌هایی که می‌توانند نقش مهمی در این حوزه‌ها داشته باشند، فرصت بسیار خوبی برای مجموعه‌های دانشگاهی مستقر در این منطقه برشمرد.

وی در رابطه با این که در حوزه پزشکی اقدامات خوبی در این منطقه انجام شده است، گفت: منطقه آزاد کیش در حوزه پزشکی از شرایط خوبی از قبیل: دانشگاه‌ها و اساتید برجسته و توانمند برخوردار است و در این خصوص می‌توانیم یک کار اقتصادی بزرگی انجام دهیم.

مظفری با اشاره به جمعیت ۸۰میلیونی ایران که بخش عمده آنان مسافرانی هستند که به کیش سفر می‌کنند و خوشبختانه از یک توان مالی خوبی برخوردار هستند، اظهار نمود: برای پیش‌بینی بخش زیادی از نیازهای سلامت این منطقه را می‌توان در قالب برنامه راهبردی تدوین کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اقدامات انقلابی و جهادی را در حوزه‌های سلامت یکی از شاخص‌های اصلی تحقق یافتن تامین نیازهای درمان کشور عنوان کرد و تصریح کرد: با فراهم شدن این مهم برای ارائه خدمات ویژه در حوزه سلامت و درمان می‌توان از خروج ارز جلوگیر و ارزش افزوده برای این منطقه ایجاد کرد.

شایان ذکر است، جزیره کیش با ۹۱کیلومتر مربع مساحت و جمعیتی حدود ۴۰هزار نفر در آب‌های خلیج فارس و در استان هرمزگان واقع شده است.