مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت:

تبدیل ‌شدن به هاب انرژی جنوب کشور، اولویت منطقه آزاد قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از تلاش برای تبدیل‌ شدن قشم به هاب انرژی کشور به ‌عنوان حلقه مفقوده رسالت اصلی تشکیل منطقه آزاد قشم در مدیریت‌های مختلف این جزیره در دولت‌های متفاوت یاد کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در نشست با معاون محیط‌زیست دریایی کشور بیان داشت: یکی از رسالت‌های اصلی تشکیل منطقه آزاد قشم، تبدیل‌شدن به هاب انرژی جنوب کشور بوده که در این ۳۰سال محقق نشده است.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک قشم در تنگه هرمز اظهار کرد: ظرفیت بانکرینگ و ظرفیت‌های نفت و انرژی در این منطقه، فرصت‌های اقتصادی ویژه‌ای برای کشور است که با به بهره‌برداری رسیدن، می‌تواند به رفع بسیاری از نیازهای کشور کمک کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خواستار همراهی سازمان محیط‌زیست کشور برای تسریع عملیات مطالعاتی ‌و اخذ مجوزها جهت راه‌اندازی‌ سایت انرژی در سلخ شد و اذعان نمود: جزیره قشم ظرفیت ایجاد تحول در اقتصاد کشور را دارد و در این راستا نیازمند حمایت نهادهای بالادستی است.

فتح‌الهی ضمن تاکید بر رعایت موازین زیست ‌محیطی افزود: حفظ محیط‌زیست یک مسئولیت اجتماعی برای سازمان منطقه آزاد قشم بوده و احترام به این مقوله همواره از سوی مردم جزیره در اولویت بوده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: انتخاب قشم به‌ عنوان یک الگوی موفق در رعایت ضوابط سازمان جهانی یونسکو و تمدید کارت سبز ژئوپارک جهانی قشم، مصداق بارز توجه ویژه ساکنان جزیره به مقوله محیط‌زیست است.

همچنین، معاون محیط‌‌زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در این جلسه، بر تلاش سازمان متبوع خود برای فعالیت براساس موازین و الزامات زیست‌ محیطی تاکید کرد و اظهار داشت: هیچ توسعه‌ای بدون آسیب به محیط‌زیست نخواهد بود، اما مصلحت کشور و مردم در اولویت بیشتری خواهد بود.

مجتبی ذوالجودی ادامه داد: توسعه همه‌جانبه‌ای که با نگاه تیم جدید مدیریتی منطقه آزاد قشم در این جزیره شروع‌ شده است، جای تقدیر دارد و با همت شما و همکاری نهادهای بالادستی، کم‌ و کاستی‌های باقیمانده از دولت‌های قبل نیز جبران خواهد شد.

معاون محیط‌‌زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در پایان برای انجام ارزیابی‌ها و اعلام نتایج آن به ‌منظور تسریع در راه‌اندازی سایت سلخ، اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است، در دیدار افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با مجتبی ذوالجودی معاون محیط‌‌زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، دکتر متین مدیرکل زیست‌بوم‌های دریایی و تنی چند از مسئولان محیط‌زیست استان هرمزگان و شهرستان قشم نیز حضور داشتند.