سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از برخی پروژه‌های حوزه نفت و انرژی جزیره عنوان کرد؛

تبدیل قشم به هاب انرژی از نظر استراتژیک برای کشور اهمیت دارد

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: انجام پروژه‌های صنعتی و اقتصادی به‌ویژه در حوزه نفت و انرژی باید با حفظ ضوابط محیط زیستی و رعایت پیوست‌های گردشگری و اجتماعی جزیره قشم اجرایی شود.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، دکتر افشار فتح‌الهی در بازدید از برخی پروژه‌های حوزه نفت و انرژی منطقه آزاد قشم که با حضور جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، بر لزوم توسعه فعالیت‌های اقتصادی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های منطقه تاکید کرد.

وب در این بازدیدها، تبدیل شدن قشم به هاب نفت، فرآورده‌های نفتی و انرژی جهت ذخیره‌سازی و صادرات این محصولات را از نظر استراتژیک برای کشور دارای اهمیت بالایی دانست.

به گفته سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم‌؛ استفاده از توانمندی مهندسان و نیروی انسانی متخصص داخلی در راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه‌های حوزه نفت و انرژی قشم، نشانه پیشرفت روز‌افزون کشور در حوزه‌های مهم و کلان اقتصادی می‌باشد.

فتح‌الهی بیان کرد: موضوع احداث خط انتقال محصولات و فرآورده‌های نفتی از پایانه نفتی دیرستان جهت صادرات، باید در اولویت برنامه‌ریزی‌ها باشد.

وی همچنین در جریان بازدیدهای صورت گرفته، بر لزوم تولید محصولات با کیفیت بالا و در راستای کاهش آلودگی‌های محیط زیستی در منطقه و همچنین حمایت سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت‌های اقتصادی جهت ایجاد توسعه متوازن و اشتغال پایدار در جزیره تاکید نمود.

همچنین در حاشیه برنامه‌های روز پنجشنبه (۲۵آذرماه) خود، در بازدیدی سرزده از محل احداث پارکینگ در اسکله گردشگری کندآلو دستورات ویژه‌ای جهت تسریع فرآیند عمرانی و ساماندهی این محل صادر کرد.

فتح‌الهی عنوان کرد: ساماندهی و بهسازی وضعیت نقاط گردشگری جزیره قشم جهت ارائه خدمات مناسب به گردشگران باید با سرعت اجرایی شود.

براساس این گزارش، سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان، مدیران و مشاوران این سازمان از برخی پروژه‌های حوزه نفت و انرژی فعال در جزیره شمال محل پروژه شرکت صنایع پتروشیمی بین‌الملل قشم (کیپکو)، سایت پایانه نفتی دیرستان شرکت سرمایه‌گذاری نفت قشم، محوطه پیش‌بینی شده جهت احداث هاب پتروشیمی سلخ، اسکله نفتی حرا و پالایشگاه نفت فوق‌سنگین پارس بهین پالایش بازدید کردند.