تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد انزلی و جهاد دانشگاهی گیلان منعقد شد:

تبدیل منطقه آزاد انزلی به قطب آموزش عالی کشور

همزمان با فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، تفاهم‌نامه همکاری‌های دو سویه به منظور توسعه فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی با حضور دکتر محمدولی روزبهان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و دکتر جمال‌زاد رئیس جهاد دانشگاهی گیلان منعقد گردید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر لزوم توسعه فعالیت‌های پژوهش‌محور به منظور تدوین و اجرای طرح‌های علمی، بیان کرد: امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه با مجموعه جهاد دانشگاهی، شاهد رشد شاخص‌های آموزشی، تحقیقاتی و علمی در این منطقه باشیم.

محمدولی روزبهان به موقعیت ممتاز منطقه متبوع خود در بین کشورهای حاشیه دریای خزر و در سطح کشور اشاره و خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی به جهت نزدیکی به پایتخت و مرکز جمعیتی کشور و همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر، ظرفیت توسعه فعالیت‌های آموزشی در حوزه بین‌المللی و تبدیل شدن به قطب آموزش عالی کشور خصوصا در زمینه‌های پزشکی و سلامت را دارد.

همچنین در ادامه این نشست، رئیس جهاد دانشگاهی گیلان با تشریح توانمندی‌های مجموعه آموزشی خود بیان کرد: جهاد دانشگاهی با تکیه بر توانمندی‌های خود در حوزه پزشکی به خصوص مجموعه‌های رویان و ابن‌سینا، در سطح بین‌المللی به عنوان هاب پزشکی معرفی شده و این ظرفیت وجود دارد که این منطقه به عنوان هاب پزشکی جهاد دانشگاهی شمال کشور معرفی شود.

دکتر جمال‌زاد به لزوم فعالیت‌های آموزشی در ابعاد تجاری و اقتصادی اشاره و اظهار داشت: جهاد دانشگاهی چند سالی است در بحث اشتغال و تجاری‌سازی، فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است و باور داریم که دانشجویان مفاهیم و دانش خود را باید ارتقاء داده و از فناوری به تجاری‌سازی تغییر مسیر دهند و انعقاد این تفاهم‌نامه گامی مهم در راستای توانمندسازی و ایجاد فرصت شغلی برای جوانان است.

گفتنی است، مهرماه سال جاری رئیس جهاد دانشگاهی کشور با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار داشته و این تفاهم‌نامه در راستای توافق صورت گرفته به منظور توسعه همکاری‌های علمی-پژوهشی و توسعه ارتباطات علم با اقتصاد و ایجاد مراکز پزشکی منعقد شد.

بنا بر این گزارش، اجرای مشترک طرح‌های تحقیقاتی و خدمات تخصصی، استفاده از پتانسیل امکانات علمی و اجرایی طرفین جهت افزایش سطح فعالیت‌ها، استفاده از ظرفیت آزمایشگاه معتمد پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی جهت پایش دوره‌ای صنایع مستقر در محدوده منطقه آزاد انزلی، طراحی و برگزاری دوره‌ها و سمینارهای تخصصی و مهارتی در حوزه‌های مرتبط با استفاده از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی طرفین جهت انعکاس خدمات، تهیه و تدوین استانداردها و دوره‌های مهارتی و تخصصی تکمیلی به منظور به‌روزرسانی و ارتقای مهارت منابع انسانی، از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه است.