استاندار هرمزگان اظهار کرد:

تبدیل منطقه آزاد قشم به حیاط ‌خلوت مردم با حضور تیم دکتر فتح‌الهی

استاندار هرمزگان گفت: با حضور تیم دکتر فتح‌الهی، منطقه آزاد قشم که در دولت‌های پیشین حیاط خلوت دولتمردان و سرمایه‌گذاران بود، در دولت مردمی به حیاط ‌خلوت مردم تبدیل شده است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی دوستی در شانزدهمین جلسه فوق‌العاده شورای اداری استان هرمزگان که در شهر قشم برگزار شد، با اشاره به نقش تاثیرگذار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پیاده‌سازی سیاست‌های دولت مردمی اظهار داشت: اجرای طرح مسکن جوانان جزیره از سوی دکتر فتح‌الهی، جلوه‌ای از اهداف دولت مردمی و بیانگر تغییر کلان در رویکرد دولت در مناطق آزاد است.

وی با اشاره به رویکرد مناطق آزاد در دولت‌های پیشین اذعان داشت: زمین مناطق آزاد در همه دولت‌های گذشته به‌مثابه سرمایه‌ای برای تامین منابع مالی بوده؛ اما در دولت سیزدهم، زمین در منطقه آزاد قشم به مردم تعلق پیدا کرده است.

مقام‌عالی دولت در استان ضمن تاکید بر ارتقا حجم صادرات در استان هرمزگان بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع صادرات محصولات شیلاتی، لازم است با هماهنگی اداره گمرک و بهداشت، دفاتر مرتبط با این موضوع در منطقه آزاد قشم راه‌اندازی شود.

دوستی ادامه داد: راه‌اندازی این دفاتر به هدایت صادرات تولیدات شیلاتی از این مبدا کمک کرده و ارتقا آمار صادرات استان را در پی خواهد داشت؛ از سوی دیگر لازم است جامعه محلی نیز نسبت به رعایت استانداردها دقت عمل داشته باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای پرورش آبزیان در قشم، صادرات محصولات جزیره از بندرلنگه توجیه منطقی ندارد و گمرک، دامپزشکی و شیلات مکلف هستند که این ظرفیت صادرات را ایجاد کنند.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به بحث عدم رعایت معافیت مالیاتی کالای همراه مسافر در جزیره قشم، اداره گمرک را مکلف به بررسی و پاسخگویی ظرف یک هفته به سازمان منطقه آزاد قشم کرد.

دوستی تصریح کرد: ۲۰غرفه جهت برپایی بازارچه محلی و سنتی در جزیره هنگام در راستای حمایت از اشتغال بومیان با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم طراحی و احداث خواهد شد.

استاندار هرمزگان در پایان، راه پیشرفت کشور، نظام و آیندگان را درگرو کار جمعی دانست و خواستار مطالبه‌گری اصحاب رسانه از مسئولان شد و خاطرنشان نمود: سامانه شفافیت محلی برای ارائه مصوبات جلسات است که اصحاب رسانه با مراجعه به آن می‌توانند مطالعه‌گر طرح‌ها و محرک مدیران در ساختار اجرایی باشند.