معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت:

تبدیل واردکننده به تولیدکننده، راهبرد منطقه آزاد اروند برای جهش تولید

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: راهبردمان در تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید، تبدیل واردکننده به تولیدکننده و اتصال سه حلقه تولید، تامین و توزیع با یکدیگر در منطقه اروند است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز آبادان با اشاره به اینکه سال گذشته سال رونق تولید نام داشت، اظهار کرد: با توجه به سیاستی که در منطقه آزاد اروند در پیش گرفتیم به دنبال فعال کردن واحدهای راکد و توسعه بخشی واحدهای فعال بودیم که خوشبختانه در این امر تا حدودی موفق بودیم و توانستیم در سال گذشته ۱۰واحد راکد را به چرخه تولید برگردانیم که اشتغال خوبی نیز ایجاد شد.

وی گفت: در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است علاوه بر پیگیری و تداوم سیاست پیشین، ۲سیاست دیگر را نیز دنبال می‌کنیم که توسعه تولید و تعمیق آن از طریق ایجاد اتصال و ارتباط میان تولید و تامین و توزیع یکی از این سیاست‌ها است. با اتصال سه حلقه تولید، تامین و توزیع به یکدیگر به نحوی که تولیدکننده بتواند کالایش را به تامین‌کننده عمده دهد و عمده فروش نیز بتواند از طریق شبکه‌های مویرگی توزیع، کالا را به دست مردم منطقه برساند به خودی خود نقش تعیین کننده‌ای در تنظیم بازار نیز خواهد داشت.

موسوی حمایت ویژه از واحدهای تولیدی صادرات محور را یکی دیگر از سیاست‌های سازمان منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید خواند و افزود: تمام تلاشمان آنست که وارد کننده را تولید کننده کنیم چرا که با این کار می‌توان به عرضه کالا توسط تولید کننده و دسترسی آسان مردم منطقه به کالاها کمک کرد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در صورت تبدیل واردکننده به تولیدکننده و تولیدکننده به صادرکننده می‌توانیم میان تولید، تامین و توزیع ارتباط برقرار کنیم؛ ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی نیز بایستی هر کدام وظیفه خود را به نحو مطلوبی به انجام برساند.

موسوی یادآور شد: امسال که سال جهش تولید نامگذاری شده ما از یکسو به سبب تحریم‌های ظالمانه تحت فشار هستیم، ضمن اینکه ویروس منحوس کرونا نیز مضاعف شد، اما خوشبختانه از ابتدای سال همکارانمان در سازمان منطقه آزاد اروند و در راس آن هیات مدیره و مدیرعامل سازمان براساس ۲۰راهبرد تعیین شده برای تحقق جهش تولید در منطقه، به صورت میدانی با تشکیل کارگروه‌های مختلف موضوع جهش تولید را در منطقه پیگیری کردند.

وی گفت: از سوم خرداد امسال یعنی سالروز آزاد سازی خرمشهر تاکنون ۴واحد صنعتی تولیدی را در آبادان و خرمشهر به بهره‌برداری رسانیدم و طبق برنامه‌ریزی انجام شده پنجمین پروژه را نیز در هفته آینده افتتاح می‌کنیم؛ امید می‌رود تا پنجم مهرماه سالروز شکست حصر آبادان براساس قولی که به مردم دادیم ۱۲واحد صنعتی را که بخش خصوصی برای آنها بیش از هزار و ۷۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کردند و توانسته بیش از ۶۰۰نفر را به طور مستقیم و حدود ۲هزار نفر را به طور غیرمستقیم مشغول به کار کند را به بهره‌برداری برسانیم.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در دیدار با مسئولان قوه قضائیه، بر عدم توقیف واحدهای تولیدی تاکید کردند، اظهار کرد: متاسفانه برخی از بانک‌ها واحدهای تولیدی را راکد کرده‌اند، ضمن اینکه خدمات نامناسب و نامطلوب برخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان سبب تعطیلی برخی از واحدهای دیگر شده است؛ لذا خواهشمان آن است که طبق دستور مقام معظم رهبری به رئیس قوه قضائیه و ابلاغ وی به تمام روسا و دادستان های کشور، جلو توقیف واحد تولید گرفته شود و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی به خدمات‌رسانی بپردازند.

موسوی تصریح کرد: برای برون‌رفت واحدهای تولیدی و صنعتی از وضعیت رکود، در قدم نخست واحدهای صنعتی راکد را نیمه‌فعال، در گام دوم واحدهای نیمه‌فعال را فعال و در گام سوم واحدهای فعال را توسعه می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر مجری درباره اینکه چه تضمینی هست که پس از فعال شدن واحدها، صاحبان صنایع کار را به بهانه وجود مشکلات رها نکنند و به دیار خود بروند، با به اصطلاح کلاهبرداری رخ ندهد، گفت: برای بروز این مسئله دو دلیل متصور است، یکی بحث کلاهبرداری است و دیگری به عملکرد بد من مسئول برمی‌گردد من از خودم آغاز می‌کنم تا دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان، ادارات آب، فاضلاب، برق، گاز، بهداشت، غذا و دارو به عنوان دستگاه‌های خدمات‌رسان بایستی به صنعت خدمات ارائه کنند اما وقتی ما مسئولان، خدمات درستی به بخش صنعت نمی‌دهیم به تبع سبب تعطیلی آن واحد و فرار سرمایه‌گذار می‌شویم.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند در پایان گفت: گاهی فرد سرمایه‌گذار به قصد کلاهبرداری آمده است که در این باره بایستی با حمایت‌های حقوقی و انجام نظارت‌های دقیق‌تر، از انجام این کلاهبرداری احتمالی افراد سودجو در قالب سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و تولید، جلوگیری کنیم.