معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد:

تبدیل واردکننده لوازم‌التحریر به تولید‌کننده در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با افتتاح شرکت «پیام‌آور سریرکارن اروند»، منطقه آزاد اروند از وارد‌کننده لوازم‌التحریر به تولید‌کننده تبدیل شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی در آیین افتتاح یازدهمین پروژه اقتصادی «نهضت جهش تولید در سرزمین فتح»، میزان سرمایه‌گذاری در این واحد را ۲۰۰میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: این مجتمع پس از ۱۰سال که در تملک بانک صادرات بود، با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰راهبرد در سال جهش تولید برای سازمان منطقه آزاد اروند تعریف شده و اکنون با افتتاح این واحد تولیدی، ۲راهبرد، اجرایی و عملیاتی گردید.

موسوی دیگر راهبرد ایجاد شده با افتتاح این پروژه را، مدیریت واردات بیان کرد و تصریح نمود: در سال گذشته حدود ۱۰۰میلیون دلار نوشت‌افزار در کشور وارد شد، ولی امروز با جذب این سرمایه‌گذار بخش خصوصی که یکی از بزرگترین واردکنندگان کالا بود به یک تولیدکننده تبدیل شده و امید است در آینده نزدیک صادرات کالا از این واحد صنعتی انجام شود.

وی، مزایای راه‌اندازی این واحد تولیدی را جلوگیری از خارج شدن ارز از کشور بیان کرد و تاکید کرد: همچنین ضمن ایجاد اشتغال، با اعمال صادرات کالا در این منطقه موجب ورود ارز به کشور می‌شود.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند، معرفی سرمایه‌گذار برای تسهیلات سرمایه در گردش از اقدامات منطقه آزاد عنوان کرد و خاطنشان نمود: با توجه به درخواست این سرمایه‌گذار برای دریافت ۵۰میلیارد ریال تسهیلات از محل فنی اعتباری استان معرفی شد.