معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد:

تبدیل کیش به یکی از مراکز مهم عرضه و فروش آثار هنرمندان کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: احیای فعالیت‌ها و تقویت جایگاه فرهنگ و هنر در کیش، ازجمله دغدغه‌های سازمان منطقه آزاد کیش است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سعید پورعلی اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری اعم از برپایی برنامه‌های مناسبتی و ملی، نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری نقاشان، عکاسان و طراحان شناخته شده، مسابقات هنری، تکریم چهره‌های سرشناس و جوانان صاحب خلاقیت، برپایی ۲دوره سمپوزیوم هنرهای تجسمی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی هنری اقوام و بومیان کیش ازجمله فعالیت‌های صورت گرفته است.

وی افزود: توجه به موضوع مردم‌شناسی و بوم‌شناسی، گشایش خانه بومیان و تک بادگیر، ثبت چند اثر تاریخی نظیر بازار قدیمی معروف به فرانسه و آغاز بازسازی آنها و ساخت ۷موزه جدید در گوشه و کنار در حال اجراست. کاخ شماره‌۱ و کاخ شماره‌۲ ازجمله این طرح‌هاست که از طریق معاونت گردشگری در حال پیگیری و اجراست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص تغییر کاربری موزه خلیج فارس به پارک موضوعی علمی تفریحی اظهار کرد: با توجه به تمرکز جمعیتی کیش در بخش شمال شرقی جزیره، مراجعان به موزه هنر در بخش غربی جزیره بسیار کم بود و این موضوع دلیل تغییر رویکرد برای فعالیت این سازه بزرگ و ارزشمند شد.

پورعلی افزود: برای همراهی با مجموعه‌داران عزیز و ایجاد فضایی تازه برای شکل‌گیری نمایشگاه و گالری در مکان و موقعیتی با امکان استقبال و بازدید بیشتر، آماده هستیم و در این راه همکاری لازم به طور قطع صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر لزوم تقویت بخش فرهنگ و هنر که همواره مورد عنایت و تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: با افتتاح موزه‌های جدید و افزایش برنامه‌های هنری، کیش در آینده به یکی از مراکز مهم عرضه و فروش آثار هنرمندان کشور تبدیل خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص نماد کیش گفت: عملیات اجرایی مجموعه نماد شهری کیش با هدف ایجاد یک مکان فرهنگی و گردشگری و به‌ عنوان زمینه‌ساز توسعه فضاهای گردشگری پیرامونی خود و ایجاد درآمدهای پایدار در سال‌۹۶ به اتمام رسید، ولی به‌ دلایل گوناگون از زمان اتمام آن، بهره‌برداری متناسب با حجم سرمایه‌گذاری و هزینه‌های بسیار بالای نگهداری آن فراهم نشد و طی مدت سپری شده، صرفا به‌ صورت موردی و مناسبتی نمایشگاه‌ها و مراسم‌هایی در آن برقرار گردید.

پورعلی اظهار داشت: نظر به ضرورت بهره‌برداری مناسب و با در نظر گرفتن وجوه مختلف گردشگری و اقتصادی مجموعه و ابلاغ تفویض راهبری این مجموعه به شرکت عمران، آب و خدمات کیش از سوی مدیرعامل سازمان در ابتدای سال جاری، موضوع از لحاظ کاربری‌های متنوع قابل امکان و مذاکرات متعدد با سرمایه‌گذاران مختلف، نهایتا توافقات لازم با یکی از شرکت‌های معتبرسرمایه‌گذار در زمینه فضاهای گردشگری در سطح کشور به‌ عمل آمد و مقرر شد با توجه به وجود بیش از ۳هزار مترمربع فضای مناسب نسبت به راه‌اندازی مجموعه تم‌پارک سنتر جزیره با مجموعه‌ای از پارک‌های موضوعی تفریحی و علمی به‌عنوان بزرگترین فضای سرپوشیده گردشگری کیش به صورت مشارکتی با شرکت عمران، آب و خدمات اقدام گردد و انشالله فاز یک مجموعه تا پایان سال‌۹۹ به اتمام خواهد رسید.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش‌، با فعال شدن این مجموعه به‌ عنوان یکی از مفرح‌ترین و جذاب‌ترین فضاهای گردشگری کیش برای کلیه گروه‌های سنی در کنار سایر اماکن جزیره، رونق هر چه بیشتر گردشگری رقم می‌خورد و با این اقدام، جذابیت‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری در اراضی پیرامونی این مجموعه که در یک پروژه کلان به نام «پارک ایران زمین» واقع شده است، فراهم خواهد شد.