مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد:

تجلیل از صنعتگران فعال صنایع دستی منطقه آزاد چابهار

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: به مناسبت هفته صنایع دستی از صنعتگران و فعالان برتر صنایع دستی این منطقه تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، عدنان حسینی در این آیین اظهار داشت: این ویژه‌برنامه با هدف تشویق، کمک و راهنمایی صنعتگران دستی و همچنین بالا بردن سطح اطلاعات تخصصی و حرفه‌ای آنها، ایجاد همبستگی میان صنعتگران منطقه توسط سازمان منطقه آزاد چابهار با همکاری دانشگاه بین‌المللی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گفته وی، در این مراسم از ۱۰هنرمند شاخص صنایع دستی در رشته‌های صدف‌کاری و صنایع دستی دریایی، سوزن‌دوزی، سکه‌دوزی، ساخت زیورآلات سنتی، البسه محلی و عروسک‌سازی منطقه آزاد چابهار با حضور «معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری» سازمان منطقه آزاد و مسئولان دانشگاه بین‌المللی چابهار تجلیل شد.

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: همچنین وبینار تخصصی بررسی ‌چالش‌های پیش روی صنایع دستی و راهکارهای آن توسط اساتید ملی صنایع دستی به صورت ویدئو کنفرانسی به همراه پرسش و پاسخ برگزار شد.

گفتنی است، بیش از ۲هزار و ۸۰۰نفر در حوزه صنایع دستی منطقه آزاد چابهار فعالیت می‌کنند.

صنایع دستی، پس از جنگ جهانی دوم، با محتوای هنری و فرهنگی، مورد توجه کشورهای پیشرفته قرار گرفت. در دهم ژوئن‌۱۹۶۴ میلادی نخستین همایش جهانی با شرکت مسئولان اجرایی، اساتید دانشگاه، هنرمندان و صنعتگران بیش از ۴۰کشور جهان، در نیویورک برگزار شد. در قطعنامه‌ پایانی آن همایش، تاسیس «شورای جهانی صنایع دستی»، به عنوان نهاد وابسته به یونسکو تصویب و سالروز تاسیس این همایش، به عنوان «روز جهانی صنایع دستی» نامگذاری شد.