با حضور مدیرعامل منطقه آزاد قشم، امام جمعه و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم انجام شد:

تجلیل از نیروهای انتظامی و دریابانی شهرستان قشم به مناسبت هفته نیروی انتظامی

آیین تجلیل و قدردانی از نیروهای انتظامی و دریابانی شهرستان قشم به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم، رضا صفایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و جمعی از معاونین و مدیران منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در ابتدای این مراسم که در محل مرکز بین‌المللی رشد برگزار گردید؛ یاد و خاطره ستوان یکم اصغر سالارپور یکی از نیروهای دریابانی شهرستان قشم که چند روز قبل حین صیانت از امنیت آب‌های خلیج فارس و در درگیری با قاچاقچیان به شهادت رسیده بود، گرامی داشته شد.

امام جمعه شهرستان قشم در این برنامه، برقراری رابطه خوب میان نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی در این شهرستان را نشانه خوب در راستای برقراری امنیت پایدار و مطلوب در جزیره دانست.

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم با تاکید بر مردمی بودن نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع)، اظهار داشت: سربازان و نظامیانی که زیرمجموعه حاکم اسلامی باشند همچون دژی مستحکم و پناهگاهی برای مردم هستند.

وی افزود: نیروهای نظامی و انتظامی زینت‌بخش مدیران هستند و نفوذ و اقتدار را برای مسئولان به ارمغان می‌آورند.

امام جمعه شهرستان قشم ادامه داد: این یگان‌ها با تامین امنیت و فراهم آوردن بستر عمل به فرایض باعث عزت دین خواهند بود و با ایجاد امنیت راه‌ها تسهیل‌گر توسعه هستند.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم در این آیین با قدردانی از ارتباط مثبت و سازنده شکل گرفته میان نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی در جزیره، از نیروهای انتظامی و دریابانی شهرستان قشم درخواست کرد که با بر هم زنندگان امنیت اجتماعی و اقتصادی در منطقه به ویژه قاچاقچیان، با قاطعیت برخورد کنند.

رضا صفایی با بیان اینکه نیروی انتظامی در بین دستگاه‌های مختلف بیشترین ارتباط را با دستگاه قضایی دارد، افزود: اقتدار، تدبیر و مهربانی سه رکن نیروی انتظامی است که از مجرای آن نظم و امنیت در جامعه تقویت خواهد شد.

وی تصریح کرد: هماهنگ بودن با مراجع قضایی، نظارت بر زیرمجموعه و بازداشتگاه‌ها، آموزش مستمر نیروها، برخورد قاطع با مفسدان و قاچاقچیان از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که باید یگان‌های نیروی انتظامی مدنظر قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم ادامه داد: دستگاه قضا با قاطعیت از برخورد نیروی انتظامی با قاچاقچیان و مفسدان حمایت می‌کند و آزرده‌خاطر بودن این قشر از دستگاه قضا و نیروی انتظامی امری بدیهی است.

براساس این گزارش، جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قشم نیز در این برنامه با ارائه گزارشی از عملکرد یک سال گذشته نیروهای انتظامی در حوزه‌های مختلف بیان کرد: در یک سال گذشته شاهد کاهش ۱۲درصدی تعداد سرقت‌ها در شهرستان قشم بوده‌ایم و در همین مدت، کشف اموال مسروقه ۳۹درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در یکسال منتهی به هفته نیروی انتظامی، دستگیری معتادین متجاهر ۵۱درصد افزایش را نشان می‌دهد و در مجموع از تعداد ۱۵هزار و ۵۷۹تماس با سامانه‌۱۱۰ در شهرستان قشم ثبت شده است.

مرتضی شیخ‌زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در ابتدای این مراسم از زحمات و فداکاری‌های نیروهای انتظامی در جهت برقراری امنیت اجتماعی و اقتصادی در جزیره قشم و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با پدیده شوم قاچاق قدردانی کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۲۳نفر از فرماندهان و معاونان نیروی انتظامی و فرماندهی دریابانی شهرستان قشم با اهدای شاخه گل و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.