مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت:

تجهیز یک ساختمان ایزوله و مجزا در بیمارستان برای بیماران کرونا در چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در جلسه شورای اداری شهرستان چابهار با اعلام آمادگی همکاری همه‌جانبه سازمان منطقه آزاد چابهار جهت مقابله با بیماری کرونا گفت: با همکاری شبکه بهداشت و درمان چابهار در حال تجهیز یک ساختمان ایزوله و مجزا در بیمارستان برای بیماران خاص این ویروس هستیم.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالرحیم کردی افزود: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز، برنامه‌های تدارک دیده‌ شده برای ایام مذکور ازجمله برگزاری نمایشگاه بومی و محلی و چندین کنسرت مختلف لغو گردیده و در صورت اعلام وزارت بهداشت برنامه‌های آتی نیز لغو خواهد شد.

وی اضافه کرد: با برخی از تولیدکنندگان مواد بهداشتی در منطقه آزاد چابهار جهت تولید مواد ضدعفونی‌کننده مذاکره و در صورت نیاز از ظرفیت ایشان استفاده خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: خطر کرونا ویروس جدی است و مردم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و حضور در تجمعات خودداری و از سفرهای غیرضروری اجتناب نمایند.

رحمدل بامری، همیاری و همکاری کلیه مسئولین را ازجمله عوامل مهم در پیشگیری و شیوع این بیماری دانست و افزود: مسئولین ادارات در صورت اعلام ریاست شبکه بهداشت و درمان کلیه امکانات موردنیاز را در اختیار این شبکه قرار دهند. همدلی، همکاری و همراهی مردم در کنترل و جلوگیری از اپیدمی ویروس مذکور بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه سلامتی مردم خط قرمز ماست، ادامه داد: اتاق اصناف، اداره صمت و تعزیرات با همکاری کارشناسان شبکه بهداشت و درمان مراقبت‌های بهداشتی لازم را در فروشگاه‌ها و صنوف عرضه مواد غذایی، رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مخصوصا «خبازی‌ها» به عمل آورند و در صورت مشاهده تخلف و عدم اجرای دستورات بهداشتی ضمن برخوردهای قانونی واحد مربوطه را پلمپ نمایند.

بامری تصریح کرد: برگزاری هرگونه همایش، گردهمایی و مسابقات مختلف در شهرستان چابهار ممنوع است و در صورت نیاز مبرم فقط با مجوز شبکه بهداشت و درمان میسر خواهد بود.

فرماندار ویژه چابهار در ادامه از مسئولین خواست بروشورهای و بیلبوردهای آموزشی مربوطه را در سطح شهر نصب و در معرض دید شهروندان قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در این نشست تصریح کرد: با تمام قوا برای پیشگیری از این بیماری در چابهار حضور خواهیم داشت.

فرهاد دادگر ضمن تشکر از فرماندار ویژه چابهار به دلیل پیشنهاد برای استقرار «قرارگاه مبارزه با کرونا» گفت: به پیشنهاد فرماندار محترم و با دستور استاندار معزز، قرارگاه مبارزه با کرونا در چابهار مستقر و تمهیدات لازم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مردم آرامش خود را حفظ کنند و به توصیه‌های بهداشتی توجه اکید و همکاری لازم با

گفتنی است، جلسه شورای اداری شهرستان چابهار با ریاست رحمدل بامری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار، با دبیری علیرضا میر معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری و با حضور عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار، دکتر دادگر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، اعضای شورای اداری و شورای تامین شهرستان چابهار در محل سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان چابهار برگزار شد.