معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش اظهار نمود:

تحقق برنامه‌های راهبردی با وصول مطالبات سازمان منطقه آزاد کیش

عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: وصول مطالبات 2هزار و 76میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد کیش در سال1399، زمینه اجرای طرح‌های زیرساختی و برنامه‌های راهبردی این سازمان را فراهم کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، ناصر آخوندی با اشاره به این که تحقق اهداف قانونی تعیین شده و برنامه راهبردی سازمان مهم‌ترین محور فعالیت‌های معاونت توسعه مدیریت است، اظهار داشت: با توجه به تمرکز امور شناسایی، جذب منابع و درآمدها، تعیین و اولویت‌بندی هزینه، مصارف و تخصیص منابع و درآمدها به هزینه‌ها و مصارف در این حوزه و طراحی فرآیندها و روش‌های اجرایی برنامه‌های توسعه فرهنگی و اجتماعی، توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری، توسعه گردشگری و عمرانی و تامین هزینه و اعتبارات لازم برای آنها که در حیطه فعالیت‌های این حوزه خواهد بود، عملکرد مطلوب حوزه توسعه مدیریت نقش کلیدی در تحقق اهداف راهبردی سازمان در این عرصه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه پیگیری و وصول مطالبات در سال‌۱۳۹۹ با اتخاذ روش‌ها و ایده‌های مالی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد کیش بوده است، تصریح کرد: وصول مطالبات به مبلغ ۲هزار و ۷۶میلیارد ریال، انجام طرح‌های زیرساختی و برنامه‌های راهبردی سازمان را میسر کرد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش اظهار نمود: با تشکیل دوازده مورد جلسه استمهال و پنج مورد کمیته تهاتر، نسبت به تعیین تکلیف ازجمله تهاتر ملک با بدهی طرف قرارداد اقدام و برابر مقررات و شیوه‌نامه نسبت به تقلیل بدهی و در نهایت تعیین تکلیف آنها اقدام شد.

آخوندی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین ضرورت حفظ پویایی و افزایش بهره‌وری و حصول نتیجه، با اتخاذ تصمیم درخصوص تامین منابع مالی به سه روش انتشار اوراق صکوک، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و انتشار اوراق خرید دین، امکان اجرای طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی ازجمله پایانه جدید فرودگاه کیش در منطقه میسر گردید‌.

به گفته معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش، میزان انتشار اوراق صکوک ۳هزار میلیارد ریال و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی ۵۰۰میلیارد ریال است و انتشار اوراق خرید دین نیز به ارزش ۳هزار میلیارد ریال در دست اقدام است.

لازم به ذکر است، تمامی امور مالی، اداری، منابع انسانی، پشتیبانی، برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی، طراحی و تدوین ساختار تشکیلاتی، شیوه‌نامه‌ها، سیستم‌ها و روش‌ها در سازمان و اجرای طرح‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه معاونت توسعه مدیریت سازمان قرار دارد.