مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت:

تحقق توسعه پایدار با تقویت حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: وسعت جغرافیایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو امروزه 63درصد جغرافیای مناطق آزاد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدرضا عبدالرحیمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو که با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور ترتیب یافت، با تاکید بر اینکه ۱۰۱هزار هکتار اراضی کشاورزی، آبی و دیمی در منطقه آزاد ماکو وجود دارد، افزود: ۳۸هزار هکتار نیز چالدران اراضی کشاورزی دارد.

به گفته وی، جامعه محلی ۲۶هزار نفری در حوزه کشاورزی و دامپروری و شیلات در ۴شهرستان فعالیت دارند که این باعث شده تا آذربایجان غربی به دلیل آب و خاک حاصلخیز، برای سرمایه‌گذاران این حوزه جذاب باشد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه ۶۹دامداری صنعتی با ۵۸۱هزار دام سبک و ۳۰هزار دام سنگین در منطقه فعالیت می‌کنند، افزود: ۶۰واحد مرغداری با ۲۵مزرعه پرورش ماهی و تعاونی‌های صیادی نیز در پلدشت فعالیت دارد.

عبدالرحیمی در ادامه با اشاره به اینکه وسعت جغرافیایی منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی ماکو امروزه ۶۳درصد جغرافیای مناطق آزاد را به خود اختصاص داده است، افزود: پایداری توسعه می‌تواند با تقویت حوزه کشاورزی منطقه تحقق خواهد یافت.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان با تاکید بر اینکه رعایت کاربری‌ها و انجام اصولی فرآیندهای این بخش باید مدیریت و برنامه‌ریزی شده صورت گیرد، خاطرنشان کرد: صنعتی شدن بخش کشاورزی با آموزش صحیح باید در دستورکار وزارتخانه در منطقه آزاد ماکو قرار گیرد.