مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد:

تحقق جذب گردشگر ورزشی با تکمیل زیرساخت‌های ورزشی کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با تکمیل شدن زیرساخت‌های ورزشی، سیاست این سازمان درخصوص جذب گردشگر ورزشی درحال محقق شدن است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی کشاورز در آیین اهدای جوایز رقابت‌های نشنال کلوز اسکواش، از برنامه‌ریزی برای میزبانی از ۱۲رویداد ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی در کیش خبر داد و افزود: با توجه به تسریع در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی به‌ویژه اسکواش، تنیس و فوتبال، در تلاش هستیم شرایط را برای برگزاری رویدادهای بزرگ بین‌المللی و توسعه صنعت گردشگری بیش از پیش فراهم کنیم.

وی بر نقش صنعت گردشگری ورزشی در ایجاد منابع پایدار تاکید کرد و اذعان نمود: جزیره فوتبالی از دیگر رویداد‌های مهم در سطح ملی و بین‌المللی است که با توجه به رویداد جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر تنظیم و طراحی شده و در سه‌ماه آینده در جزیره کیش برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به فعالیت ۴۴هیات ورزشی در جزیره کیش و تدوین برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای هر یک از آنها، اظهار کرد: اهداف برنامه کوتاه‌مدت در رشته‌های ورزشی که ضعیف هستند ولی از ظرفیت‌های قابل‌قبولی در کیش برخوردارند، قهرمانی در سطح استان و در میان‌مدت و بلند‌مدت به ترتیب درخشش در سطح ملی و بین‌المللی است و سازمان منطقه آزاد کیش از تمام ورزشکارانی که در این رقابت‌ها افتخارآفرینی کنند، حمایت می‌کند.

کشاورز با قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری رقابت‌های نشنال کلوز اسکواش و بخش خصوصی به عنوان حامی مالی تامین جوایز این مسابقات، قهرمانی علیرضا شاملی و فرشته اقتداری را در این رقابت‌ها تبریک گفت و عنوان کرد: به واگذاری کارها و مشارکت با بخش خصوصی اعتماد راسخ داریم و معتقدیم بخش خصوصی رکن مهم و پابرجا در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و برگزاری رویدادهای مهم است.

وی از برگزاری ۳رویداد ورزشی دیگر در رشته اسکواش تا پایان سال در جزیره کیش خبر داد و افزود: مسابقات آسیایی مسترز اسکواش و راکتبال مردان و زنان ۲۵ تا ۲۹مهرماه، مسابقات۱۰هزار دلاری PSA با حضور ورزشکاران مطرح داخلی و خارجی از ۲۳ تا ۲۶بهمن‌ماه و مسابقات بین‌المللی کیش جونیور در رده سنی ۱۱ تا ۱۹سال پسران و دختران با جایزه پنج هزار دلاری ۱۵ تا ۱۹اسفندماه در جزیره کیش برگزار می‌شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطرنشان کرد: در سطح رویدادهای ملی ورزشی نیز، جزیره کیش شاهد برگزاری جشنواره استعدادیابی و پرورش استعدادهای دختر و پسر سنین کمتر از ۹ و ۱۱سال در ۱۶ آذر تا ۱۸آذرماه سال جاری است.