معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

تحول عظیم در کیش۱۴۰۰ با بهره‌برداری از ۱۲۷پروژه

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: 127پروژه در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری و زیربنایی به ارزش 30هزار میلیارد تومان و ارزش 282میلیون دلار تا سال‌1400 در جزیره کیش به بهره‌برداری می‌رسد و موجب ایجاد 28هزار شغل در منطقه به صورت مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد.

دکتر ناصر آخوندی با بیان این که راه‌اندازی ۱۵۸طرح نیمه‌تمام با مساحتی بالغ بر ۳میلیون مترمربع یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این سازمان است و بدین منظور کارگروه‌های تخصصی برای شناسایی مشکلات، رفع موانع و ایجاد رونق اقتصادی تشکیل شده و بررسی و ارائه راهکار در دستورکار قرار گرفته است، اظهار کرد: با تغییر مشوق‌ها در سازمان منطقه آزاد کیش تاکنون ۴۵طرح به چرخه فعالیت بازگشته و در حال تکمیل شدن هستند که از این تعداد،‌ ۱۶پروژه کاربری هتل دارد که با بهره‌برداری از آنها سه هزار تخت به ظرفیت پذیرش اقامتی کیش اضافه می‌شود.

وی از تدوین ۳۳بسته سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۱۵۵هزار میلیارد ریال فرصت سرمایه‌گذاری در کیش خبر داد و افزود: در منطقه آزاد کیش فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری وجود دارد که با شناسایی این فرصت‌ها و اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذار در قالب کتاب «فرصت‌های سرمایه‌گذاری کیش» به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی، شرایطی آسان برای آگاهی از جزئیات طرح‌ها را برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در کیش فراهم کرده‌ایم.

وی اجرایی شدن تامین سرمایه برای ترمینال جدید فرودگاه کیش با اعتباری بالغ بر ۳۰۰میلیارد تومان در قالب اوراق صکوک را یکی از اتفاقات خوب مالی در کیش دانست و از بهره‌برداری این ترمینال تا سال‌۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با الزام دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر اجرای کامل برنامه راهبردی سه ساله سازمان که نقشه‌راه همه معاونت‌ها و بخش‌های مختلف سازمان منطقه آزاد کیش مشخص شده است، شاهد رویدادهای مهم عمرانی و اقتصادی در کیش خواهیم بود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از فعالیت دوباره مجتمع مسکونی «کیش رویای زندگی»، مجتمع خدماتی سرو، مجتمع مسکونی دامون ساحلی۲ به ترتیب با مشارکت‌۵۰ ، ۵۰ و ۳۸درصدی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش خبر داد و افزود: نظارت شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش بر این است که منابع حاصل از پیش فروش برای تکمیل مابقی پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده شود و این مهم تا سال‌۱۳۹۹ به سرانجام می‌رسد.

وی ادامه داد: کارخانه کیش چوب به مساحت ۲۰۰هزار مترمربع و ۶۰هزار متر سالن با تجهیزات بی‌نظیر در خاورمیانه و قابلیت صادرات محصولات به اروپا و دیگر کشورها که مشکلات آن حل و دوباره راه‌اندازی شد، که ارزش افزوده چشمگیری برای منطقه آزاد کیش دارد و در مبحث بکارگیری نیروی انسانی تا پایان سال ۴۰۰نفر و در مرحله بعد ۱۲۰۰نفر ظرفیت استخدام دارد.

آخوندی تاکید کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان سورینت با قابلیت صادرات بهداشتی، دارویی و آرایشی به سرزمین اصلی و کشورهای متقاضی تعطیل شده بود، فعال شده و برنامه‌ریزی شرکت مدیفارم تا سال‌۱۴۰۰، دستیابی به مبلغی بالغ بر ۱۰۰میلیون دلار صادرات است و ما هم در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام می دهیم.

وی افزود: پروژه تجاری پردیس‌۳ نیز در حال آماده‌سازی و نصب اسکلت است که از لحاظ ریالی پروژه‌ای بسیار تاثیرگذار می‌باشد و نزدیک به ۱۸۰۰میلیارد تومان ارزش دارد و راه‌اندازی آن در تعیین تکلیف افرادی که از این مجموعه پیش خرید کرده‌ا‌ند و همچنین بحث اشتغال بسیار موثر است و با همکاری همه همکاران و تدابیر لازم دوباره فعال شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در پایان گفت: ۱۱پروژه مشارکتی جدید به ارزش‌ ۲۷۰۰میلیارد تومان، در مرحله جذب سرمایه‌گذار و عقد قرارداد هستیم که در کمیسیون اقتصادی فرآیند آن در حال انجام است.