تدوین برنامه زیست‌بوم صنایع خلاق در مناطق آزاد کشور

مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تدوین برنامه زیست‌بوم صنایع خلاق برای هر یک از مناطق آزاد کشور خبر داد. سیدسجاد نوری با اعلام این خبر گفت: برای تدوین برنامه زیست‌بوم صنایع خلاق در مناطق آزاد نیازمند شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل و تبیین این […]

مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تدوین برنامه زیست‌بوم صنایع خلاق برای هر یک از مناطق آزاد کشور خبر داد.

سیدسجاد نوری با اعلام این خبر گفت: برای تدوین برنامه زیست‌بوم صنایع خلاق در مناطق آزاد نیازمند شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل و تبیین این استعدادها در این مناطق هستیم. با توجه به پیشینه و سابقه مناطق آزاد در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و لزوم توسعه فضا و جریان کسب و کارهای مرتبط با صنایع فرهنگی و خلاق، می‌توانیم این مناطق را به قطب توسعه صنایع فرهنگی و خلاق در کشور تبدیل کنیم.

نوری هم‌چنین بر تبیین اهمیت صنایع خلایق در مناطق آزاد کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود تحریم‌ها و تاکید بر توسعه و افزایش صادرات کالا از مناطق آزاد و محدودیت‌ها در این زمینه؛ اگر صنایع فرهنگی و خلاق و توسعه آن در مناطق آزاد روند اصولی و صحیحی را طی کنند، با صادرات این محصولات به کشورهای همسایه این مناطق، درصد صادرات کالا و خدمات از مناطق آزاد رشد قابل توجهی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنایع خلاق می‌تواند جدیدترین محور فعالیت اقتصادی و فرهنگی در مناطق آزاد کشور محسوب شود، افزود: فعالان حوزه صنایع خلاق می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، تسهیلات و بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری به توسعه این صنعت کمک کنند.

مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد مشارکت جوامع محلی-بومی را در توسعه صنایع خلاق در مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی موثر دانست و گفت: ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه صنایع خلاق، استفاده از روش‌های متنوع و مدرن در مدیریت سرمایه‌گذاری در این حوزه، ایجاد زمینه لازم برای اشتغال اقشار مختلف هر منطقه اعم از بومیان، روستاییان، بانوان و دانشگاهیان ازجمله رویکردهای اصلی در این صنعت است.

مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد هم‌چنین از تشکیل شورای راهبردی صنایع خلاق خبر داد و گفت: اعضای این شورا متشکل از افرادی هستند که در حوزه‌های فرهنگی، هنری و صنایع خلاق سازمان‌های مناطق آزاد کشور فعالیت می‌کنند و می‌توانند در دستیابی به اهداف این حوزه به ما کمک کنند.