مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد اظهار کرد:

تدوین سند زیست‌بوم صنایع خلاق منطقه آزاد اروند

مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقصادی گفت: در منطقه آزاد اروند زمینه برای رشد و توسعه صنایع خلاق فراهم است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، صدیقه توکل افزود: توجه به صنایع خلاق و ایجاد زیرساخت‌های توسعه این صنایع مهم است؛ در هر منطقه باید ظرفیت منابع انسانی در حوزه صنایع خلاق با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم شرایط بومی منطقه شناسایی شوند و تلاش شود چرخه‌های توسعه، تجاری‌سازی و صادرات فراهم شود.

وی اظهار داشت: با توجه به یکی از ماموریت‌های مناطق آزاد که تبدیل شدن به هاب صادراتی کل کشور است، صنایع خلاق هم در این مناطق می‌توانند از بازوان اقتصادی و صادراتی کشور باشند؛ تکامل صنایع خلاق و شکل‌گیری آنها در مناطق آزاد می‌تواند این مناطق را به حلقه تمام‌کننده صادرات صنایع خلاق در کشور تبدیل کند.

توکل گفت: زمینه رشد و توسعه صنایع خلاق در منطقه آزاد اروند فراهم است، زمینه‌های خلاق در این منطقه خصوصا در حوزه صنایع دستی، عروسک‌های غول پیکر، موزه‌ها، کار با صنایع چوبی و حوزه ساخت سازهای بومی به ویژه عود قابل رشد و توسعه هستند.

مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان کرد: منطقه آزاد اروند با توجه به نزدیکی به عراق، ظرفیت‌های زیادی برای توسعه صنایع خلاق به ویژه در حوزه چاپ و نشر، فروش سازهای بومی منطقه، آموزش در حوزه‌های سینمایی و.‌.. دارد که برنامه اجرایی آن باید در تدوین سند زیست‌بوم صنایع خلاق منطقه مدنظر قرار گرفته و اجرایی شود.

توکل افزود: این سند در آینده نزدیک تدوین خواهد شد، در این سند ظرفیت‌های منابع انسانی منطقه آزاد اروند و شبکه ذی‌نفعان و استعدادهای منطقه‌ای، همچنین بازارهای هدف شناسایی خواهند شد.

مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان تصریح کرد: در این سند به توسعه صنایع خلاق مختص منطقه در حوزه گردشگری، فرهنگی و هنری و سایر حوزه‌ها توجه شده و با تمرکز بر بازارهای منطقه امید است چرخه‌های اقتصاد خلاق در منطقه شناسایی و ایجاد شود.