ترانزیت ۳۸میلیون تن کالا در بزرگترین بندر کشور

مدیرکل بنادر هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی با اشاره ترانزیت ۳۸میلیون تن کالا در بزرگترین بندر تجاری کشور گفت: در سال جاری ۱۶۰۰فروند کشتی بالای هزارتن در بندرشهید رجایی پهلو گرفته است. به گزارش اخبار آزاد مناطق، اله‌مراد عفیفی‌پور در تشریح عملکرد شش ماه نخست سال‌۹۷، افزود: از آغاز امسال تاکنون بیش […]

مدیرکل بنادر هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی با اشاره ترانزیت ۳۸میلیون تن کالا در بزرگترین بندر تجاری کشور گفت: در سال جاری ۱۶۰۰فروند کشتی بالای هزارتن در بندرشهید رجایی پهلو گرفته است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، اله‌مراد عفیفی‌پور در تشریح عملکرد شش ماه نخست سال‌۹۷، افزود: از آغاز امسال تاکنون بیش از ۳۷میلیون و ۶۷۸هزار و ۳۹۲تن انواع کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که ۲۵میلیون و ۱۵۹هزار و ۳۰۳تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۲میلیون و ۵۱۹هزار تن نیز به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

عفیفی‌پور گفت: در سال جاری بالغ بر یک میلیون و ۴۲۸هزار و ۷۹۶تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ و ۱۵هزار و ۸۶۲تن نیز کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) شد.

وی حجم صادرات غیرنفتی در نیمه نخست سال جاری را ۱۷میلیون و ۱۰۱هزار و ۸۵۶تن اعلام کرد و افزود: در شش ماهه نخست سال دو میلیون و ۵۲۴هزار و ۸۰۹تن، ترانزیت شده همچنین سه میلیون و ۳۷۵هزار و ۲۴۷تن از اینگونه کالاها وارد بزرگترین بندر تجاری کشور شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمار عملیات نفتی شش ماه اخیر گفت: هفت میلیون و ۸۹۳هزار تن فرآورده نفتی در این دوره زمانی، کابوتاژ و ۲۴هزار و ۴۱۵تن نیز ترانزیت شد.

عفیفی‌پور حجم صادرات اینگونه کالاها را سه میلیون و ۸۸۱هزار و ۲۹۴تن اعلام کرد و افزود: ۷۲۰هزار و ۳۳۵تن فرآورده نفتی وارد بندر شهید رجایی شد که نشانگر کاهش ۳۵درصدی است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یکهزار و ۹۲۵فروند شناور در اسکله‌های چهل‌گانه دروازه طلایی اقتصاد ایران پهلو گرفت که از این تعداد، یک هزار و ۶۳۲فروند مربوط به کشتی‌های دارای تناژ بالای هزار تن بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: بندر شهید رجایی با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰درصد کالاهای کانتینری در سطح بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

عفیفی‌پور گفت: در این دوره زمانی شش ماهه، در مجموع یک میلیون و ۷۰هزار و ۱۴۳TEU کانتینر (هر تی‌ای‌یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع ۸۰۴هزار و ۱۴۰TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، ۱۹۷هزار و۳۷۷ TEU مربوط به محموله‌های ترانزیتی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: حجمی بالغ بر ۱۳۰هزار و ۸۱۵TEU کانتینر طی نیمه نخست امسال از طریق اصلی‌ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در پایان از جابجایی بالغ بر ۱۹۷ هزار TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و بیش از ۲۴۳هزار TEU کانتینر وارداتی طی شش ماه گذشته خبر داد.