در بازدید مشاور رئیس‌جمهور از پروژه‌های منطقه آزاد انزلی تاکید شد:

تسریع در عملیات تکمیل پروژه اتصال راه‌آهن سراسری به مجتمع بندری کاسپین

حمیدرضا مومنی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از طرح ملی اتصال راه‌آهن به مجتمع بندری کاسپین و طرح‌های توسعه‌ای منطقه آزاد انزلی بازدید به عمل آورد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در جریان این بازدید که علی اوسط اکبری مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشت، مشاور رئیس‌جمهور از قسمت‌های مختلف خط آهن و ایستگاه در حال ساخت خط ریلی مزبور در مجتمع بندری کاسپین بازدید به عمل آورد و بر اهمیت بهره‌برداری سریع‌تر از این مسیر ریلی حائز اهمیت ملی که دارای دستاوردهای بین‌المللی برای کشورمان می‌باشد، تصریح کرد.

بازدید از زیرساخت‌های حوزه گردشگری با محوریت توریسم دریایی و ساحلی، بخش دوم بازدیدهای روز نخست حضور حمیدرضا مومنی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد انزلی بود که در آن با امکانات، خدمات و برنامه‌های حوزه گردشگری منطقه آشنا شده و بر اهمیت ارتقای استانداردهای گردشگری مناطق آزاد و این منطقه با بهره‌گیری از توانمندی بخش خصوصی به منظور جذب گردشگر و افزایش اشتغال‌زایی مولد برای مردم بومی تاکید نمود.

گفتنی است، در جریان این بازدیدها، اعضای هیات مدیره و معاونین سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشتند.

 

بازدید مشاور رئیس‌جمهور از پروژه تجاری-فرهنگی آرش‌مال منطقه آزاد انزلی

همچنین، حمیدرضا مومنی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در دومین روز از سفر کاری خود به همراه علی اوسط اکبری مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، از پروژه تجاری، تفریحی و فرهنگی در حال ساخت آرش مال بازدید به عمل آورد.

در ادامه روند بازدید، مشاور رئیس‌جمهور نشستی تخصصی با سرمایه‌گذاران و پیمانکاران این پروژه برگزار نمود.

گفتنی است، پروژه تجاری، تفریحی و فرهنگی در حال ساخت آرش مال در ۶طبقه به مساحت ۲۱هزار مترمربع بنا شده است و دارای ۱۵۰واحد تجاری، یک سالن کنسرت استاندارد و سه سالن سینمایی‌vip، فود‌کورت‌، رستوران و واحد‌های تجاری و خدماتی ویژه می‌باشد که به همت بخش خصوصی در حال ساخت و تکمیل است.

 

بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از واحد تولید پوشاک هپی‌لند

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با همراهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، با حضور در شهرک صنعتی شماره‌۲ منطقه آزاد انزلی، از واحد تولیدی پوشاک هپی‌لند نیز بازدید به عمل آورد.

‌لازم به ذکر است، هپی‌لند یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی پوشاک در سطح کشور بوده که به عنوان کارآفرین نمونه و صادر‌کننده برتر در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

 

نشست فعالین اقتصادی منطقه آزاد انزلی با مشاور رئیس‌جمهور

در دومین روز از سفر حمیدرضا مومنی مشاور رئیس‌جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منطقه آزاد انزلی، با حضور علی اوسط اکبری مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، نشستی تخصصی با فعالان اقتصادی این منطقه برگزار گردید.

گفتنی است، در این نشست، فعالان اقتصادی مشکلات و موانع حوزه کاری خود با دستگاه‌های اجرایی خارج از مناطق آزاد و بروکراسی‌های اداری را بیان کردند.

 

برگزاری جلسه شورای معاونین سازمان منطقه آزاد انزلی با حضور مشاور رئیس‌جمهور

نشست شورای معاونین سازمان منطقه آزاد انزلی با حضور حمیدرضا مومنی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و علی اوسط اکبری مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

گفتنی است، معاونین و مدیران حاضر در این نشست به تشریح اقدامات در حوزه کاری خود ازجمله جذب سرمایه‌گذار‌، توسعه زیر‌ساخت‌ها‌، افزایش فعالیت‌های تجاری و بندری‌، فرهنگی، توسعه پهنه‌های صنعتی منطقه و تامین منابع و رفع موانع پرداختند.