در نشست مشاور رئیس‌جمهور با سفیر عمان تاکید شد:

تسریع در فرآیند عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مناطق آزاد ایران و عمان

در دیدار مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی با سفیر عمان در ایران، بر لزوم تسریع در فرآیند عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مناطق آزاد دو کشور تاکید شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی در این دیدار اظهار کرد: برای توسعه مناطق آزاد مشترک میان دو کشور، توافقات اولیه انجام و پیشرفت خوبی نیز صورت گرفته است.

وی افزود: معتقدیم روابط تجاری دو کشور می‌تواند از رقم‌های فعلی بسیار بیشتر باشد و امضای تفاهم‌نامه مذکور در توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و عمان تاثیر ملموس و زیادی خواهد داشت‌.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه صادرات ایران به عمان در سال گذشته شمسی ۲برابر مدت مشابه قبلی بوده است، تصریح کرد: همکاری مناطق آزاد دو کشور علاوه‌بر ایجاد زمینه برای سرمایه‌گذاران، می‌تواند صادرات و واردات ایران و عمان را بسیار بیشتر از گذشته توسعه دهد و زمینه افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری در این مناطق را فراهم نماید.

عبدالملکی با اشاره به ایجاد زیرساخت بانکرینگ (عملیات سوخت‌رسانی به کشتی‌ها و سایر شناورها در دریا) در منطقه آزاد قشم بیان داشت: آماده‌ایم تا با ایجاد یک شرکت مشترک با منطقه آزاد خصب عمان، این خدمات را در اختیار طرف عمانی نیز بگذاریم‌.

وی با بیان اینکه گردش مالی صنعت بانکرینگ در خلیج‌فارس بیش از ۲۰میلیارد دلار است، افزود: می‌توان بخش مناسبی از این گردش مالی را در کشورهای عمان و ایران جذب کرد.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان با بیان اینکه منطقه آزاد قشم درحال برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بانکرینگ به کشورهای مختلف متقاضی و علاقه‌مند در این زمینه است، خاطرنشان کرد: درعین حال اولویت ما تقسیم منافع با کشورهای همسایه نظیر عمان است .

شایان ذکر است، در این دیدار سفیر عمان نیز از علاقه‌مندی کشورش برای تفاهم‌نامه همکاری میان مناطق آزاد میان دو کشور خبر داد‌.