با تصویب هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس صورت گرفت:

تسهیل واردات برخی از ملزومات مقابله با ویروس کرونا در ارس

با تصویب هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس به منظور رفع مشکلات ناشی از کمبود تجهیزات و کالاهای بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، ورود برخی ملزومات همچون ماسک، مواد ضدعفدنی کننده، دستکش، پد الکلی، تب‌سنج به صورت مسافری و مصرفی بدون محدودیت خواهد بود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در حاشیه بازدید از شرکت‌های تولیدکننده کالاهای بهداشتی با اعلام این خبر گفت: با مصوبه هیات مدیره سازمان درخصوص تسریع در تهیه و تامین مواد اولیه ملزومات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا، واردات برخی از ملزومات و کالاهای بهداشتی جهت استفاده در محدوده منطقه و سرزمین اصلی تا پایان فروردین سال‌۱۳۹۹ تسهیل گردید.

محسن نریمان افزود: از سوی دیگر کلیه تشریفات گمرکی و بروکراسی اداری مرتبط ازجمله فرآیند ثبت سفارش کالاها و نیز تمهیدات لازم جهت ورود کالاهای فوق به سرزمین اصلی با هماهنگی استانداری آذربایجان شرقی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

وی همچنین درخصوص سایر اقدامات انجام شده در راستای مقابله با ویروس کرونا گفت: صدور مجوز تولید برای چهار کارخانه از سوی مدیریت غذا و دارو، شروع فعالیت دو کارخانه در زمینه تولید کالاهای بهداشتی، صدور مجوز ترخیص و واردات ۵۰تن ملزومات بهداشتی جهت مصرف در محدوده منطقه و سرزمین اصلی و توزیع حدود ۵تن اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده به داروخانه‌های محدوده منطقه و شهرستان جلفا از مهم‌ترین اقداماتی است که طی چند روز اخیر انجام گرفته است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه ضمن اشاره به مشارکت‌های مردمی جهت مقابله با این ویروس اظهار داشت: با کمک بازاریان و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس در راستای کمک به تهیه ملزومات بهداشتی بیمارستان دکتر ساجدی هادیشهر و اقلام پایش عمومی در مبادی ورودی منطقه کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری و اهداء گردید.

گفتنی است، سازمان منطقه آزاد ارس طی روزهای اخیر علاوه بر تشکیل ستاد مقابله با کرونا، اقدامات متعددی درخصوص گندزدایی، ضدعفونی کردن اماکن عمومی و سطح شهر و ادارات، اطلاع‌رسانی عمومی نسبت به رعایت الزامات بهداشت عمومی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام داده است.