معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد:

تسهیل ورود و ترخیص کالا در جهت رونق کسب و کار در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، بر تسهیل و تقویت شرایط حمل یکسره کالا به مجتمع تجاری اروند (کنزالمال) تاکید کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، علی خانی در نشست با کسبه این بازار گفت: مجتمع تجاری اروند، مرکز ثقل بازارهای منطقه آزاد اروند است و از این بابت دارای اهمیت فراوانی است.

وی با اشاره به اینکه ثبت آماری برای غرفه‌داران مجتمع تجاری اروند (کنزالمال) از این پس نامحدود است، افزود: به دنبال انتفاع اروندنشینان از مزایای منطقه آزاد هستیم.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، بر صدور کارت و شناسنامه‌دار کردن فعالین اقتصادی تاکید و اظهار کرد: سهمیه واردات کالا برای تجار و کسبه فعال که کالاهای خود را به‌صورت خرده‌فروشی در منطقه و طبق ضوابط اعلامی عرضه می‌کنند، لغو شود.

خانی ‌‎درخصوص ایجاد زیرساخت‌ها در مجتمع تجاری اروند، شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند را در این امر متعهد دانست و اذعان کرد: این شرکت باید انبارهای بازار مذکور را توسعه و سامان دهد.

وی همچنین ادامه داد: ما به دنبال کاهش قیمت تمام شده کالا در پروسه ترخیص اجناس وارداتی و عرضه آن ها در منطقه هستیم.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: عدم اجرای ماده‌۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و ماده‌۲۷ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، حاکمیت در منطقه را با چالش مواجه کرده و همین دوگانگی‌ها در روند واردات و عرضه کالا مشکلاتی ایجاد کرده است.

خانی بیان داشت: کسب و کارهای خرد، زمینه‌ساز توسعه اقتصادی در منطقه آزاد اروند است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در پایان به تشکیل کارگروه توسعه تجارت اشاره و خاطرنشان کرد: نمایندگانی از بازارهای شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در این کارگروه حضور خواهند داشت.