مشاور رئیس‌جمهور اظهار داشت:

تشکیل قرارگاه فرهنگی و رسانه‌ای جهاد تبیین با محوریت منطقه آزاد اروند

همزمان با سفر مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی به منطقه آزاد اروند و پیرو فرمان «جهاد تبیین» رهبری(مدظله)، مناطق آزاد پیشگامی خود در این تکلیف را از اروند آغاز کردند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید محمد در این آیین گفت: حوزه فرهنگ و رسانه دانشجویی باید جریان‌های فرهنگی و رسانه‌ای را بشناسد و جریان‌سازی در سطح ملی و بین‌المللی انجام شود.

وی افزود: رسالت، اهداف و سیاست‌های فرهنگی و رسانه‌ای مناطق آزاد، کشف استعدادهای فرهنگی، هنری و رسانه‌‌ای است که این استعدادها در قالب انجمن‌های هنری، فرهنگی و رسانه‌ای ساماندهی می‌شوند.

مشاور رئیس‌جمهور اظهار داشت: قرارگاه ملی جهاد فرهنگی و رسانه‌‌ای کار اصلی آن جهاد تبیین و طلایه‌دار این موضوع است و به دنبال آن است تا جهاد تبیین مسئله روشنگری درست و صحیح انجام شود.

سعید محمد بیان کرد: امروز فضای مجازی رها شده است و دشمن به وسیله آن، سعی در نفوذ میان جوانان دارد؛ دشمن امروز می‌خواهد آنچه در میدان جنگ به‌دست نیاورده است با فتنه‌گری، جنگ نرم و قدرت هوشمند به‌دست آورد.

وی اذعان داشت: هدف از راه‌اندازی این قرارگاه، پاسخ به شبهات و اقدامات ظالمانه دشمن در رسانه‌‌ها علیه انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار کرد: اروند منطقه غیرت و رشادت است و قرارگاه فرهنگی و رسانه‌ای جهاد تبیین با محوریت منطقه آزاد اروند تشکیل شد تا دیگر مناطق از این منطقه راهبری شوند.

سعید محمد گفت: این قرارگاه با فرامین مقام معظم رهبری تشکیل شد، با موقعیت‌شناسی و دشمن‌شناسی رهبر این قرارگاه کار خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: فضای کشور غبارآلود شده و دشمن در این فضا می‌تواند هر اقدامی کند و اکنون دلسوزان نظام باید این فضا را برای مردم روشنگری کنند.

مشاور رئیس‌جمهور افزود: تا زمانی که مسئولان حرکتی شبهه‌انگیز نکند، دشمن نمی‌تواند اقدامی علیه کشور داشته باشد.

سعید محمد گفت: باید تلاش کرد سرمایه اجتماعی نظام برگردد و باید مراقب باشیم دشمن سوء‌استفاده نکند.

وی ادامه داد: نباید مردم نسبت به مسئولان بی‌اعتماد باشند، همان‌طور که باید تببین کنیم، باید با نفاق مبارزه کرد؛ زیرا نفاق به سرمایه‌های نظام ضربه می‌زند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: جهاد تبیین باید به گونه‌ای باشد که برای مسئولان زندگی علوی به ارمغان بیاورد؛ با این جهاد دشمن دیگر نمی‌تواند خدمات نظام را به سخره بگیرد.

سعید محمد عنوان کرد: بدون تبیین، کارهای ارزشی امکان دارد به اقدامات ضدارزشی تبدیل شود، امروز نیاز است شفاف‌سازی در راس کار قرار گیرد.

مشاور رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: برخی‌ها فرامین مقام معظم رهبری را بد تدبیر می‌کنند و کارها را به بن‌بست می‌رسانند.