در نشست دبیر شورایعالی مناطق آزاد و رئیس اتاق بازرگانی ایران توافق شد:

تشکیل کارگروه ویژه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران

با توافق دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رئیس اتاق بازرگانی ایران، كارگروه ويژه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در اتاق بازرگاني ايران تشكيل مي‌شود‌.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در دیدار دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رئیس اتاق ایران، توافق شد تا کارگروه ویژه مناطق آزاد در اتاق بازرگانی ایران تشکیل گردد.

مقرر گردیده است تا این کارگروه با هدف تسهیل و مانع‌زدایی در تولید و ایجاد اشتغال تشکیل گردد.

در این جلسه، حمیدرضا مومنی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران پیشنهاد داد تا چارچوب رسمی تشکیل این کارگروه طی چند روز آینده در قالب تفاهم‌نامه‌ای به امضای طرفین برسد.

رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد عمومی و حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه‌ای و همچنین ایجاد هماهنگی در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد، ترتیبی اتخاذ گردد تا نماینده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد جزء برنامه‌های مناطق آزاد کشور است که با تشکیل این کارگروه بیش از پیش به تحقق خواهد رسید.

با توجه به توافق حمیدرضا مومنی و غلامحسین شافعی و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، مقرر گردیده است تا با تشکیل کارگروه ویژه و تخصصی مناطق آزاد در اتاق بازرگانی ایران، از تمامی ظرفیت‌های اتاق برای رفع موانع پیش روی تولید و صادرات استفاده گردد.

گفتنی است، از ابتدای سال‌۱۴۰۰ تاکنون دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور منظم در تمامی مناطق آزاد و دیدار با فعالان اقتصادی و تولیدی مناطق، با عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری و تشکیل کارویژه‌های تخصصی و پیگیری مداوم از دستگاه‌های اجرایی مرتبط موضوع، توانسته است بیش از ۱۲۰مانع فراروی تولیدکنندگان را مرتفع سازد.