نماینده مردم مبارکه و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:

تصویب لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار

نماینده مردم مبارکه و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری در جنوب شرقی ایران و در استان سیستان و بلوچستان به محدوده منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی چابهار در نشست امروز تصویب شد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، زهرا سعیدی مبارکه در تشریح نشست کمیسیون متبوعش، افزود: این […]

نماینده مردم مبارکه و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری در جنوب شرقی ایران و در استان سیستان و بلوچستان به محدوده منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی چابهار در نشست امروز تصویب شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، زهرا سعیدی مبارکه در تشریح نشست کمیسیون متبوعش، افزود: این جلسه با دستور کار بررسی لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری در جنوب شرقی ایران و در استان سیستان و بلوچستان به محدوده منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی چابهار برگزار شد.

سعیدی مبارکه گفت: این جلسه که با حضور مسئولان منطقه آزاد و سازمان بنادر و کشتیرانی برگزار شد، گزارشی درخصوص لایحه مذکور ارائه شد.

وی افزود: در ادامه جلسه نیز اعضا موارد مورد ابهام خود را در خصوص لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: نهایتا پس از طرح نظرات و رفع ابهامات لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس رسید.

سعیدی جزئیات لایحه مذکور را تشریح کرد و گفت: با توجه به اینکه اغلب مناطق آزاد برای تعامل با اقتصاد جهانی به نحوی متصل و وابسته به یک بندر در محدوده خود هستند و برای بهره‌مندی متقابل منطقه آزاد چابهار و بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری از مزایا و امکانات یکدیگر، این لایحه به مجلس ارائه شد.