تعلیم و تربیت، کانون اصلی نظام فکری سازمان منطقه آزاد قشم

آیین زنگ مهر امسال در جزیره با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان و جمعی از مسئولین استان و شهرستان در مدرسه متوسطه ابن‌سینا درگهان و با حضور مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در مدارس روستاهای جزیره به صدا درآمد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در آیین نواختن زنگ مهر، از توسعه تعلیم و تربیت در جزیره به عنوان یک اساس و محور در نظام فکری سازمان منطقه آزاد قشم یاد کرد و بیان داشت: توزیع مبلغ ۳میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال در قالب اصلاحات مورد نیاز مدارس و هزینه خرید لوازم‌التحریر در سطح جزیره، یکی از اقدامات این سازمان در راستای همکاری در نظام آموزش و پرورش جزیره است.

مرتضی شیخ‌زاده راه برون‌رفت مشکل فرهنگی دانش‌آموزان را خانواده دانست و اذعان داشت: رواج سبک زندگی اسلامی در خانه و خانواده، کودکان را در مسیر تعالی رهنمون می‌دارد.

وی با اشاره به بخشی از بیانیه گام دوم رهبر فرزانه ایران اسلامی افزود: تزریق روحیه امید و دادن اطلاعات درست به مردم، موجبات تقویت ارتباط مردم با نظام است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان سخنان خود، ارتقای جزیره در حوزه‌های مختلف سلامت و بهداشت، گردشگری،  صنایع دستی، نفت و انرژی، توسعه فرودگاهی و بندری، ژئوپارک جهانی و فناوری اطلاعات را نتیجه زحمات و یکدلی همه مسئولین دانست و از همه حضار بابت حضور در این مراسم قدردانی کرد.

 

تحصیل در کنار تذهیب آینده کشور را می‌سازد

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به لزوم آموزش علم در کنار یاد و نام خداوند بیان داشت: آینده کشور در دستان شما دانش‌آموزان است و تحصیل و تذهیب در کنار هم می‌تواند آینده‌ای درخشان برای ایران اسلامی فراهم آورد.

حسین هاشمی تختی ادامه داد: حالا که همه مسئولین همدلانه برای پیشرفت مسیر دانش و فرهنگ تلاش می‌کنند، شما دانش‌آموزان باید از جوانی و همه ظرفیت‌های موجود خود استفاده کنید.

وی بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار در بین جوانان تاکید کرد و افزود: اگر دانش‌آموزان در مسیر درست آموزش ببینند، مملکت و دین سالم می‌ماند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود از همراهی و هماهنگی سازمان منطقه آزاد قشم، نهادهای دولتی و مردم جزیره قدردانی کرد و از دانش‌آموزان خواست تا با پشتیبانی از ولایت، حافظ نظام و رهبری باشند.

 

کسب علم و دانش از مصادیق فضیلت و ارزش است

امام جمعه اهل سنت قشم نیز، فرا رسیدن بهار علم و دانش و آغاز هفته دفاع مقدس را به همه خدمتگزاران عرصه تربیت و حافظان امنیت کشور تبریک گفت و اظهار داشت: اختصاص سوره‌های اول و دوم قرآن کریم به موضوع علم، بیانگر اهمیت این موضوع و لزوم ارج‌گذاری به آن است.

شیخ عبدالرحیم خطیبی بر کسب علم و دانش به عنوان یک فضیلت و ارزش تاکید کرد و گفت: بزرگترین سرمایه انسان، اخلاق است و اگر به علم‌آموزی به عنوان یک فریضه دینی نگاه شود، جوانان ما از بحران‌های فکری و تهاجمات  اخلاقی که بحران نسل آینده است، نجات می‌یابند.

 

اقتدار علمی، خودکفایی اقتصادی و استقلال فرهنگی کشور از جاده دانایی عبور می‌کند

فرماندار شهرستان قشم در آیین زنگ مهر، نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه کشور و موتور محرک توسعه و پیشرفت کشور معرفی کرد و عنوان داشت: مقدرات کشور از دستگاه عظیم تعلیم و تربیت عبور می‌کند و آسیب‌شناسی این دستگاه وظیفه همه ماست.

علیرضا نصری ادامه داد: اقتدار علمی، خودکفایی اقتصادی و استقلال فرهنگی کشور باید از جاده دانایی عبور کند  و به همین منظور باید آسیب‌ها و معایب نظام تعلیم و تربیت بازخوانی و اصلاح شود.

به گفته وی، بازسازی فکری و فرهنگی جوانان ایران اسلامی بسیار مهم است، زیرا جوانان آینده‌ساز این مملکت هستند.

فرماندار شهرستان قشم  از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند راهگشا یاد کرد و خطاب به دانش‌آموزان گفت: غیرت ملی و دینی شما دانش‌آموزان می‌تواند جنگ اقتصادی را مدیریت کند و نقش بی‌بدیل شما دانش‌آموزان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار تاثیرگذار و پررنگ است.

 

توسعه فضای آموزشی جزیره، مرهون تعاملات سازنده مسئولین منطقه آزاد و نهادهای دولتی است

رئیس آموزش و پرورش شهرستان قشم نیز ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی‌۹۸-۹۹ به همه دانش‌آموزان و فرهنگیان جزیره، با اشاره به توسعه چشمگیر فضای آموزشی قشم بیان داشت: تعاملات سازنده مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم و به ویژه مدیرعامل این سازمان در راس شورای آموزش و پرورش با سایر نهادهای دولتی، عامل اصلی این پیشرفت‌هاست.

بهرام پوراشرف با قدردانی از زحمات مسئولین، خیرین، مدیران و انمجن اولیا و مربیان جزیره افزود: در چهار سال اخیر، همکاری و تلاش مسئولین در حوزه آموزش و پرورش قشم بی‌نظیر بوده است.

وی با تاکید بر نقش تاثیرگذار حمیدرضا مومنی به عنوان ریاست شورای آموزش و پرورش گفت: تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، پیشرفت در زمینه توسعه فضاهای آموزشی و حمایت و هدایت دانش‌آموزان برای راهیابی به مسابقات کشوری  و جهانی بخشی از این تلاش‌هاست.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان قشم با تشکر از توزیع بن مهربانی توسط سازمان منطقه آزاد قشم در بین مدارس جزیره عنوان کرد: قبولی ۱۶۰دانش‌آموز در دانشگاه‌های دولتی و پذیرش ۴۱دانش‌آموز در دانشگاه فرهنگیان در سال جدید، ثمره حمایت‌های همه‌جانبه و همراهی همه نهادهای مرتبط است.

 

جزیره قشم، مصداق بارز همدلی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان هرمزگان نیز به عنوان آخرین سخنران در مراسم زنگ مهر، تداخل بهار تعلیم و تربیت را با هفته دفاع مقدس که مزین به نام شهداست تبریک گفت و اظهار داشت: دفاع مقدس ما با تقدیم  ۳۶هزار شهید دانش‌آموز و پنج هزار و ۵۰۰شهید فرهنگی پیروز شد.

باقری ادامه داد: حضور مسئولین در این مراسم نشان می‌دهد که به نیازهای جزیره به ویژه در حوزه آموزش و پرورش وقوف کامل دارند.

وی، تحقق پیشرفت‌های حوزه آموزش و پرورش جزیره در سال‌های اخیر را مدیون همدلی و تعامل بین دستگاه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: جزیره قشم، مصداق بارز یگانگی بین مسئولین و مردم است.

گفتنی است، آیین زنگ مهر با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه اهل سنت قشم،  نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان قشم، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان هرمزگان، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، مدیر امور درگهان، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان و جمعی از مدیران و مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم و شهرستان در مدرسه پسرانه متوسطه اول ابن‌سینا شهر درگهان برگزار شد.