در جلسه اصلی کمیسیون لوایح هیات دولت تصویب شد:

تعیین نحوه حل و فصل اختلاف‌ها و دعاوی قراردادهای سازمان‌های مناطق آزاد

در جلسه اصلی کمیسیون لوایح هیات دولت که به ریاست علیرضا آوایی برگزار شد، بررسی و یا تصویب مجموعه‌ای از پیشنهادات وزارتخانه‌های علوم، بهداشت، نفت، فرهنگ و دادگستری (قوه قضائیه) و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت،‌ در این جلسه اعضای کمیسیون ضمن موافقت با لایحه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص مستنثنی نمودن این وزارت از شمول ممنوعیت دریافت هدایای مردمی، پیش‌نویس مصوبه پیشنهادی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی با عنوان نحوه حل و فصل اختلاف‌ها و دعاوی ناشی از قرارداد‌های سازمان‌های این مناطق را به تصویب رساندند. همچنین ‌روند بررسی لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت ادامه یافت.

 

تعیین نحوه حل و فصل اختلاف‌ها و دعاوی قراردادهای سازمان‌های مناطق آزاد

دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی، پیش‌نویس مصوبه «نحوه حل و فصل اختلاف‌ها و دعاوی ناشی از قرارداد‌های سازمان‌های مناطق آزاد» را ارائه نموده، ‌که در نهایت به منظور سرعت‌بخشی به حل و فصل اختلاف‏‌ها و دعاوی ناشی از قراردادهای سازمان‏‌های مناطق آزاد و کوتاه نمودن مراحل اداری فعلی ارجاع دعاوی به داوری،‌ متن مصوب کمیته فرعی با اصلاحاتی تصویب شد.