معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

تعیین کارگر‌وه‌های تخصصی ستاد اقتصادی مقابله با ویروس کرونا در کیش

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش گفت:‌ تعیین کارگروه‌های تخصصی ستاد اقتصادی مبارزه با ویروس کرونا در کیش با محوریت رفع بحران اقتصادی پیش آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا، در دستورکار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، رئیس ستاد اقتصادی مقابله با ویروس کرونا در کیش، از تشکیل اتاق فکر و مشارکت بخش خصوصی به ‌عنوان رئیس کارگروه‌های تخصصی اصناف در جزیره کیش خبر داد.

ناصر آخوندی در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس در کیش، فعالان اقتصادی را پیشگام خط مقدم مبارزه با کرونا معرفی کرد و اظهار داشت: بخش خصوصی با مشارکت در کارگروه‌های: سرمایه گذاری، مراکز تجاری، مراکز اقامتی و صنعتی، رئیس هر کدام از این کارگروه‌ها از میان صنف مربوطه تعیین می‌شود.

وی افزود: رابط هر کدام از این کارگروه‌ها از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش هستند و در نشست‌های تخصصی هر هفته ستاد اقتصادی مقابله با کرونا حضور دارند.

آخوندی بر لزوم تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای شناسایی پیامدهای اقتصادی کرونا بر حوزه‌های فعال اقتصادی کیش اشاره داشت و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت کارگروه‌های تخصصی می‌توانیم با استخراج آمار و اطلاعات دقیق در این حوزه‌ها، تصمیم‌ها اجرایی و کارآمدتر باشد.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش ضرورت تشکیل کارگروه تخصصی را دسترسی به آمار و اطلاعات جامع از میزان خسارات و رکودی که بر اقتصاد جزیره کیش حاکم می‌شود عنوان کرد و گفت: کارگروه تخصصی ستاد اقتصادی مقابله با کرونا با هدف کمک به فعالان اقتصادی در کیش با پیگیری از مراجع دولتی برای دریافت تسهیلات، وام کم‌بهره و بلاعوض به این قشر از جامعه کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: برای ایجاد راه‌حل و برطرف کردن معضلات اقتصادی پیش‌رو، نیاز به همفکری، همراهی و همدلی بیشتر بین همه اعضا است.

رئیس ستاد اقتصادی مقابله با ویروس کرونا در کیش خاطرنشان کرد: با شناسایی راهکارهایی برای برطرف کردن مشکلات پیش‌روی اقتصادی که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در کیش است، مواردی که مربوط به سازمان و هیات مدیره است، براساس ضوابط به آنان مساعدت خواهد شد.