مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد:

تقویت حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت‌: در این جزیره ارتباط تنگاتنگی بین بخش خصوصی و دولتی وجود دارد و این سازمان به دنبال تقویت این ارتباط دوسویه است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، جعفر آهنگران اظهار داشت: در کیش ارتباط تنگاتنگ بین بخش خصوصی و دولت را می‌بینیم و این سازمان به دنبال رقابت با بخش خصوصی نیست، بلکه سعی می‌کنیم به عنوان حامی زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم.

وی افزود: با وجود اینکه اقدامات قابل توجهی در راستای توسعه جزیره انجام شده، اما رضایت‌بخش نیست و باید زمینه‌ای فراهم شود تا در آینده‌ای نه چندان دور بتوانیم با ایجاد مزایای بیشتر و کم کردن محدودیت‌های منطقه آزاد کیش را به مهم‌ترین مقصد جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی تبدیل کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اذعان داشت: این سازمان به دنبال آن است تا با اعلام فراخوانی از توان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور در پیشبرد اهداف توسعه‌ای این جزیره استفاده کند.

آهنگران با بیان اینکه مقدمات این اقدام مهم در دولت فعلی انجام شده است، یادآور شد: به جرات می‌توان گفت با اقداماتی که در چند سال اخیر انجام شده کیش توانسته به نمادی از اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد و ویژه برسد و تداوم این روند در دولت آینده نیز ضرورت‌ها است.

وی افزود: به دلیل شرایط خاص اقتصادی بین‌المللی کشور و شیوع ویروس کرونا قدری محدودیت‌ها در مناطق آزاد تجاری-صنعتی ایجاد شده است که به اگر بتوانیم این محدویت‌ها را کاهش دهیم، زمینه برای پذیرش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم است.

آهنگران اظهار کرد: این سازمان ۷۰طرح عمرانی زیرساختی، زیربنایی و اقتصادی به ارزش حدود ۳۳هزار میلیارد ریال در دست احداث دارد که بخش عمده این طرح‌ها در بخش زیرساختی و زیربنایی برای ارتقای زمینه سرمایه‌گذاران در جزیره انجام می‌شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان با بیان اینکه عمده این طرح‌ها از سوی بخش خصوصی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در مرحله ساخت این طرح‌ها برای ۸هزار و ۵۰۰نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و در دوره بهره‌برداری نیز این اشتغال به ۶هزار و ۸۹۰نفر می‌رسد.